ایجاد-واحدهای-نظامی-طالبان-برای-تامین-امنیت-مرزهای-افغانستان

مقام‌های محلی طالبان در بدخشان گفته اند که به تازگی واحد‌های نظامی زیر نام کندک‌«استشهادی» لشکر «منصوری» را به هدف برقراری امنیت در مرزهای شمال شرق افغانستان با کشورهای همسایه، ایجاد کرده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ رادیو آزادی از قول مولوی نثار احمد احمدی، معاون والی طالبان در بدخشان گفته است که کندک استشهادی همان قطعه انتحاری است که افرادش در گذشته در ساحات مهم حکومتی حمله‌های انتحاری می‌کردند.

آقای احمدی گفته است: «افراد این قطعه بودند که امریکایی‌ها را از کشور شکست دادند. یعنی به جان‌های شان واسکت انتحاری را بسته کردند و خود را در پایگاه‌های نظامی امریکا منفجر کردند. اینها مردمان جان فدا و نترس هستند که هدف‌شان رضای الله می‌باشد».

او افزده است که این کندک استشهادی آموزش‌های نظامی دیده و با سلاح‌های پیشرفته امریکایی مجهز است.

معاون والی بدخشان گفته است: «این‌ها در ساحات نظامی امارت اسلامی در افغانستان تعلیم دیده اند و وارد صحنه شده اند. تعداد‌شان رفته و اما تعدادشان که باقی مانده است در تلاش این هستند که جای برای‌شان پیدا شود تا حملات استشهادی را انجام دهند».

عبدالباسط بدر، مسوول قطعه نظامی استشهادی طالبان در بدخشان نیز به رادیو آزادی گفته است که به زودی برای انجام وظیفه به ولسوالی اشکاشم بدخشان که هم مرز با تاجیکستان است می‌روند.

او گفته است: «در هر حالت ما آماده دفاع از کشور هستیم. بوِیژه در حالتی که در مرزهای ما کدام جنگ و تشویش ایجاد شود این قطعه حاضر می‌شود. ما سلاح‌های روسی.‌ ام فور‌، ام شانزده، پیکا و راکت و سلاح‌های خفیفه و ثقیله در اختیار داریم».

طالبان بیش از این نیز شاخه کندک نظامی استشهادی را در ولایت کندز در مرز با تاجیکستان ایجاد کردند.

کندک استشهادی طالبان در ولایت‌های مرزی با تاجیکستان در حالی ایجاد می‌شود که چند روز پیش ملا برادر، معاون رییس وزیران طالبان، این کشور را متهم به دخالت در امور افغانستان کرده بود.

تاجیکستان نیز در چند ماه گذشته چندین بار تمرینات نظامی انجام داده.

ایجاد واحدهای نظامی طالبان برای تامین امنیت مرزهای افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد