با-افزایش-فشار-های-مالی؛-گروه-طالبان-فلج-میشود

سخنگوی نیروهای ناتو و آمریکایی در افغانستان گفته که در حال حاضر گروه طالبان به مشکلات مالی دچار هستند و با وارد کردن فشار های مالی از حملات این گروه کاسته خواهد شد.

به گزارش افغان خبر: چارلز کیولند در یک برنامه خبری در  کابل بیان کرد که افزایش اخذ مالیات توسط طالبان مسلح در روستا ها نشان دهنده این بحران مالی در میان این گروه است.

وی علاوه کرد که مرگ ملا اختر منصور باعث این بحران مالی طالبان شده و رهبر پیشین این گروه از مهارت بالایی مدیریت مالی برخوردار بود.

سخنگوی نیروهای خارجی در افغانستان تصریح کرد بعد از مرگ ملا منصور تاثیرات زیادی در این گروه مشاهده شد، افزایش بحران مالی میتواند باعث فلج شدن این گروه شود.

او بیان داشت که فشار های مالی بر طالبان میتواند آمادگی عملیات این گروه را تحت تاثیر قرار دهد. اما بخشی از این بحران را در جنگ با نیروهای امنیتی افغان و با به دست آوردن تجهیزات نظامی از جببهات حل کرده است.

این گفته ها در حالی مطرح میشود که طالبان مسلح در سال جاری حملات شان را افزایش داده ولایات قندوز، هلمند، ارزگان و فراه تحت تهدید های جدی این گروه قرار گرفته اند.

رئیس جمهورغنی نیز چندی پیش گفته بود که این چهارمین مرحله جنگ در افغانستان است و پیش از این سه مرحله آن توسط نیروهای امنیتی افغان در سال جاری دفع گردید.

با افزایش فشار های مالی؛ گروه طالبان فلج میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد