با-خروج-نیروی-های-خارجی،-ولایت-فراه-ناامن-شد

نماینده مردم فراه در پارلمان گفت که بیرون شدن نیروهای خارجی از این ولایت و سپردن امنیت بدست نیروهای دولتی، ناامنی را شدت بخشید.

به گزارش افغان نیوز: حمیرا ایوبی، نماینده مردم ولایت فراه در پارلمان، روز یکشنبه( ۳۰ - ثور)طی نشست خبری به رسانه ها گفت: ولایت فراه از ۴ سال به این سو با خروج نیروهای خارجی، امنیت ندارد؛ در حالیکه پیش از آن در جمع ولایت های امن کشور به حساب می رفت.

به گفته وی، بکواه یکی از ولسوالی های است که مرکز کشت و قاچاق مواد مخدر بوده و از ۱۶ سال تا کنون تحت حاکمیت طالبان قرار دارد.

وی گفت،  کوچک ساختن حلقه امنیتی توسط حکومت، زمینه فعالیت و رشد مخالفان را در این ولایت بیشتر مساعد ساخته است.

خانم ایوبی همچنان اظهار داشت: با تطبیق پروژه های زیربنایی و انکشافی در فراه، منافع کشورهای همسایه تهدید شده و آنان تلاش می کنند تا این ولایت را به نحوی نا امن سازند. از سوی هم اکثر ولسوالی های این ولایت، تحت حاکمیت طالبان قرار دارند.

به گفته وی،  تشکیل لوای امنیتی این ولایت در برابر حملات مخالفان مسلح ضعیف بوده و حکومت باید آن را به سطح قول اردو افزایش دهد.

وی تاکید داشت، ناتو و نیروی آیساف باید نیروهای امنیتی داخلی را حمایت نمایند و همچنان برای امنیت کامل این ولایت، قطعه کوماندو بصورت دوامدار حضور داشته باشند.

ایوبی همچنان تصریح کرد، تغییر و تبدیلی در وزارت های دفاع و داخله بسیار کند بوده و همیشه از یک سرباز استفاده ابزاری شده و به نیازهای آنان توجه صورت نمی گیرد.

این درحالی است که مخالفان مسلح، هفته گذشته بالای ریاست عمومی امنیت ملی ولایت فراه حمله تهاجمی کردند و با تلفات سنگینی از سوی نیروهای امنیتی عقب زده شدند.

با خروج نیروی های خارجی، ولایت فراه ناامن شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد