بار-اصلی-جنگ-بر-دوش-مردم-افغانستان-است

رئیس جمهور غنی در دیدار با وزیر دفاع آمریکا و سرمنشی سازمان ناتو بیان کرده که طالبان و گروه های تروریستی از افراد ملکی به عنوان سپر انسانی استفاده میکنند و مردم افغانستان بار اصلی جنگ را بر دوش می کشند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور با جنرال جیمز متیس وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا و ینس ستولتنبرگ سرمنشی سازمان ناتو که در راس هیات عالی رتبه در یک سفر رسمی به کابل آمده بودند، دیدار کرد.

 رئیس جمهور کشور گفت که استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا در رابطه به منطقه، به زمان محدود نیست بلکه وابسته به شرایط است. وی افزود که این استراتیژی، فرصت های جدیدی را در منطقه به میان آورده است و خطاب به همه گفت که از این فرصت های جدید باید برای صلح منطقوی استفاده صورت گیرد.

 محمد اشرف غنی خاطر نشان کرد که انتخابات آیندۀ شوراهای ولسوالی ها، ولسی جرگه و ریاست جمهوری یک انتخات نه، بلکه مسئولیت می باشد و در راستای برگزاری شفاف آن، همۀ ما متعهد هستیم. وی افزود که انتخابات آینده برای مردم افغانستان و قشر سیاسی این فرصت را فراهم خواهد ساخت که آنان در راستای تقویت هرچه بیشتر قوای مقننه، سهم موثری بگیرند.

 رئیس جمهور گفت که بار اصلی جنگ بر دوش مردم افغانستان است، زیرا با وجود قربانی‌های آنان که از سوی طالبان و گروه های تروریستی متقبل شده اند، باز هم صبر و حوصله نموده و همواره از مردم‌سالاری و قانون اساسی خود حمایت کرده اند.

 رئیس جمهور کشور تصریح کرد که طالبان و تمام گروه‌های تروریستی در جریان جنگ‌ها، از مردم ملکی به عنوان سپر استفاده می کنند. وی یکبار دیگر به تمام نیروهای امنیتی و دفاعی کشور با تاکید دستور داد تا در جریان عملیات های مشترک با همکاران بین المللی، در زمینه حفاظت مردم که وظیفه اصلی شان است، توجه جدی نمایند و عملیات های خویش با دقت، بدون رسانیدن هیچگونه ضرری به افراد ملکی، انجام دهند.

 رئیس جمهور با اشاره به اصلاحات در حکومت وحدت ملی گفت که برای تامین ثبات و امنیت دایمی، برعلاوه سکتور دفاعی و امنیتی، اصلاحات در نهادهای ملکی نیز ضرورت است. وی افزود: اصلاحاتی که در عرصه‌های  اداری، عدلی و قضایی به وجود آمده است، به عنوان روند دوامدار به سایر بخش ها نیز گسترش خواهد یافت.

 رئیس جمهور غنی خطاب به طالبان گفت که در جنگ پیروز نمی‌شوید و راه صلح و مذاکرات را اختیار کنید. وی افزود: ما، نخست صلح دولت با دولت با پاکستان می خواهیم و این اطمینان را می دهیم که افغانستان با ثبات، به زیان هیچ کشور نیست، بلکه ثبات افغانستان برای توسعه اقتصادی و ثبات منطقه مفید است.

 وی با اشاره به صلح بین الافغانی گفت که امروز برای همه ثابت شده است که هیچ کسی از راه جنگ و خشونت، خواست های خویش را بالای مردم افغانستان تحمیل کرده نمی تواند. وی افزود که در میان افغانها بهترین راه، مذاکره است و حکومت افغانستان برای حل معضلات به مذاکرات بین الافغانی آماده می باشد.

 محمد اشرف غنی از تمام جوانب دخیل خواست تا شرایط جدید را درک نمایند و با تدبیر از این فرصت ها استفاده کنند. وی خاطرنشان کرد که اکنون انتخاب به دست طالبان است که بخاطر منافع بیگانه‌گان با تروریزم بین المللی یکجا می شوند و یا راه مذاکره، صلح و آبادی را اختیار می کنند.

بار اصلی جنگ بر دوش مردم افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد