بازداشت-بزرگترین-قاچاق‌بر-و-تکثیر-کننده-مواد-مخدر

سخنگوی وزارت امور داخله از راه اندازی ۴۴ علمیات هدفمند علیه قاچاق‌بران مواد مخدر در یک ماه گذشته خبرداده و می‌گوید: مدیر مبارزه با مواد مخدر فرماندهی امنیه کابل که از بزرگترین قاچاق‌بران و تکثیر کننده مواد مخدر در کابل بود، همراه با پنچ شریک جرمی‌اش بازداشت شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت امور داخله امروز( پنج‌شنبه، 17 دلو) در نشست خبری گفت که میان احمد احمدی، مدیر مبارزه با مواد مخدر فرماندهی امنیه کابل از جمله بزرگترین قاچاق بر و تکثیر کننده مواد مخدر بود که توسط وزارت امور داخله هنگان فرار از کشور به آسیایی میانه از ولسوالی سالنگ ولایت پروان بازداشت شد.

آقای رحیمی گفت که میان احمد احمدی افزون بر مدیر مبارزه با مواد مخدر فرماندهی امینه کابل، رییس گروپ افغان – سویس نیز بود و پیش از بازداشت‌اش در تمام حوزه‌های شهر کابل مواد مخدر را تکثیر کرده و فروشندگان آن باچ می‌گرفت.

اوافزود: «شریکان جرمی میان احمد احمدی هریک اجمل، آمر کشف مبارزه با مواد مخدر حوزه پنچم امنیتی شهر کابل؛ عبادالرحمان، فرمانده تیم عملیاتی مدیریت مبارزه با مواد مخدر کابل؛ الله‌داد، معاون مدیریت کنترل مواد کمیاوی پولیس مبارزه با مواد مخدر کابل؛ فریدالله، آمر تحلیل و ارزیابی مبارزه با مواد مخدر کابل و لمر، آمر کشف مبارزه با مواد مخدر نیز بازداشت شده اند».

به گفته آقای رحیمی، میان احمد احمی مدت 7 سال به عنوان کارمند وزارت امور داخله کار کرده است.

آقای رحمیی گفت که در پیوند به مبارزه با مواد مخدر، وزارت امور داخله در یک ماه گذشته 44 عملیات هدفمند را علیه قاچابران مواد مخدر راه اندازی کرده است که در نتیجه آن 223هزارو 841 کیلو گرام مواد مخدر به دست آمده است.

سخنگوی وزارت امور داخله از کاهش 40 درصدی گراف جرایم سازمان یافته در یک ماه گذشته در شهر کابل خبر داده؛ اما می‌گوید: « متاسفانه جرایم خورد و کوچک در شهر کابل افزایش یافته است و در یک ماه گذشته 371 تن از کسانیکه متهم به قتل، رهزنی، چپاول، زورگویی و اختطاف هستند، از شهر کابل بازداشت شده‌اند».

او تاکید کرد که در سراسر کشور نیز در یک ماه گذشته 1هزارو 773 تن که متهم به جرایم مختلف هستند، بازداشت شده‌اند.

آقای رحیمی در باره‌‌ای مبارزه علیه فساد اداری در وزارت امور داخله گفت که در یک سال گذشته 725 تن از منصوبین وزارت داخله که متهم به جرایم مختلف بودند، بازداشت شده و پرونده‌ای‌ آنان به نهادهای عدلی و قضایی فرستاده شده است.

رحیمی در مورد مبارزه با تروریزم گفت که در یک ماه گذشته نیروهای امنیتی و دفاعی به گونه مشترک 188 عملیات را به راه انداخته است که در نتیجه آن 615 دهشت‌افگن کشته و 366 تن دیگر زخمی شده اند.

به گفته سخنگوی وزارت امور داخله دشمنان افغانستان در یک ماه گذشته بیشترین تلفات را در ولایت‌های میدان وردک، تخار، بغلان، جوزجان، فاریاب، هلمند و غزنی داشته اند.

سخنگوی وزارت امور داخله در حالی از کاهش جرایم جنایی و سازمان یافته در شهر کابل یاد می‌کند که روز گذشته یک جوان از سوی افراد تفنگ‌دار ناشناس در حوزه هشتم امنیتی شهر کابل کشته شد و همچنان یک فروشگاه تلفن‌های همراه نیز برای سومین بار در لیسه مریم از سوی دزدان، دزدی شده است.

 

بازداشت بزرگترین قاچاق‌بر و تکثیر کننده مواد مخدر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد