بازداشت-بیش-از-هراز-نفر-به-اتهام-قاچاق-مواد-مخدر-در-سال-گذشته

مقام های مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر میگویند که طی یک سال گذشته، بیش از یک هزار تن به ظن قاچاق مسکرات و مواد مخدر در سراسر کشور بازداشت شده اند.

به گزارش افغان نیوز: خالد موحد، سخنگوی مرکز عدلی و قضایی علیه مسکرات و مواد مخدر امروز یکشنبه( 15، جدی ) طی یک نشست خبری در کابل گفت که در جریان 12 ماه، یعنی از اول جنوری 2019 تا ختم دسمبر 2019 میلادی بیش از یک هزار تن به ظن قاچاق مسکرات و مواد مخدر از سراسر کشور بازداشت و به مرکز عدلی معرفی شده اند.

آقای موحد افزود که پولیس در جریان سال 1398 به تعداد 37 خانم و 3 تبعه ایرانی، یک تبعه خارجی و 84 تن کارمند دولتی را از سه ماه الی 30 سال حبس محکوم به مجازات کرده اند. همچنان 905 تن به شمول 14 خانم، 51 تن از موظفین خدمات عامه، و یک تبعه جارجی به حبس تنفیذی مختلف محکوم شده اند.

به گفته آقای موحد، طی یک سال گذشته، مجموعا به تعداد 205 تن به شمول 13 خانم که میخواستند مواد مخدر از نوع هیروئین، چرس و شیشه را با استفاده از شیوه های جاسازی در بطن، بکس های سفری و لباس به شکل آغشته و مشبوع از میدان هوایی بین المللی حامد کرزی به کشور های هند و امارات متحده عربی انتقال دهند از سوی پولیس و دادستانی موظف مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر شناسائی و بازداشت شده اند.

موحد تصریح کرد که میزان بازداشت افراد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. وی افزود که بیش تر از شش میلیون افغانی و سی دو هزار 634 هزار دالر امریکایی و به تعداد 313 عراده واسطه نقلیه، 37 عراده موترسایکل، 1592 سیت موبایل، و 105 میل اسلحه مختلف النوع که از نزد قاچاقبران بدست آمده بود، مصادره شده است.

وی در اخیر خاطر نشان کرد، طی 12 ماه گذشته ولایت کابل با داشتن 327 قضیه جرمی مسکرات و مواد مخدر و ننگرهار با داشتن 155 قضیه جرمی در صدر فهرست ولایات دارای قضایای جرمی مسکرات و مواد مخدر قرار گرفته است.

 

 

 

 

بازداشت بیش از هراز نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر در سال گذشته

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد