بازداشت-بیش-از-هزار-تن-به-اتهام-جرم‌های-جنایی-در-افغانستان

سرپرست وزارت امور داخله می‌گوید که امسال در مجموعه ۱۶ هزارو ۳۴۰ واقعه‌ای جنایی در سطح کشور رخداده است که در پیوند به آن ۲۰ هزار ۵۵۴ نفر بازداشت و پرونده‌های آنان پس از کشف به مراجع عدلی فرستاده شده است.

به گزراش افغان نیوز: محمد مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله کشور امروز( شنبه، 24 حوت) در نشست خبری گفت که میزان جرم‌های جنایی در سال روان نسبت به سال گذشته در سطح کشور 21 درصد کاهش داشته است؛ اما این کاهش شامل بزرگ‌ شهرهای کشور نمی‌شود و در شماری از شهرها گراف جرایم جنایی افزایش یافته است.

آقای اندرابی افزود که از سال 1395 تا 1397 در پی صدور قرارهای بازداشت از سوی دادستانی کل، 1 هزارو 200 نفر از سوی پولیس بازداشت شده اند.

اما؛ به گفته او در جریان سال روان 1 هزارو 900 نفر که قرارهای بازداشت آنان از سوی دادستانی کل صادر شده بود، بازداشت و به مراجع عدلی سپرده شده اند. آقای اندرابی تاکید کرد که تنها  در 45 روز گذشته با تطبیق 465 قرار دادستانی کل 635 تن بازداشت شده اند.

سرپرست وزارت امور داخله از اصلاحات در این وزارت یاد کرده و گفت که در جریان سال جاری 925 افسر، ساتمن و سرباز پولیس به اتهام فساد و تخلفات وظیفوی بازداشت و به دادستانی معرفی شده اند.

آقای اندرابی از افزایش سطح جنگ در جریان امسال خبر داده؛ اما گفت: « با وجود که سطح جنگ بلند بود ولی تلفات نیروهای پولیس 11 درصد و تلفات پولیس محلی 26 درصد کاهش داشته است».

او افزود که در جریان امسال حملات مستقلانه پولیس با بلند رفتن ظرفیت‌ها در وزارت امور داخله افزایش داشت و بیشتر حملات را پولیس به گونه مستقل بر دشمنان کشور انجام داده است.

سرپرست وزارت امور داخله از پابند نبودن گروه طالبان به کاهش خشونت‌ها انتقاد کرده و گفت که در هفته کاهش خشونت‌ها میزان خشونت از سوی گروه طالبان تا 85 درصد کاهش یافته بود؛ اما سطح کاهش خشونت‌ها آنچنانی‌که ما انتظار داشتیم به پیش نرفت و در صورت که خشونت‌ها از سوی این گروه افزایش یابد، پولیس برای دفاع از مردم افغانستان و دفع خشونت‌های آنان آماده است.

آقای اندرابی از بازداشت سه تن به اتهام دست داشتن در حمله بر مراسم گرامی‌داشت عبدالعلی مزاری در غرب کابل خبر داده و تاکید کرد که تحقیقات در این مورد جریان دارد و یک هیأت تعیین شده تا  این رویداد را به گونه همه جانبه بررسی نماید.

با این همه چندی پیش دو مهاجم که در یک ساختمان نیمه کاره جابجا شده بود بر مراسم گرامی‌داشت عبدالعلی مزاری، رهبر حزب وحدت افغانستان تیر اندازی کردند که در نتیجه آن بیشتر از صد نفر کشته و زخمی شدند.

بازداشت بیش از 20 هزار تن به اتهام جرم‌های جنایی در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد