بازداشت-تن-در-پیوند-به-جرایم-مختلف-از-ولایت

وزارت امور داخله اعلام نموده که در نتیجه عملیات منسوبین پولیس در ولایت های خوست، زابل، لغمان، هرات، ننگرهار، نیمروز، تخار، قندهار، کابل، سمنگان و هلمند ۴۰ تن در پیوند به قاچاق مواد مخدر، قتل و سرقت های مسلحانه بازداشت شده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز یک شنبه(19، عقرب) منتشر شده، آمده است که منسوبین فرماندهی پولیس ولایت‌های ننگرهار، تخار، خوست، لغمان و هلمند در پی چندین عملیات جداگانه‌ی که در جریان دو روز اخیر راه اندازی نموده بودند، 8 تن را در پیوند به قتل بازداشت نموده اند.

از میان افراد بازداشت شده، دو تن از مربوطات حوزه پنجم و نهم شهر جلال‌آباد، چهار تن از مربوطات حوزه دوم شهر تالقان و ولسوالی ینگی قلعه ولایت تخار، یک تن از مربوطات ولسوالی "قرغه‌یی" ولایت لغمان، یک تن از مربوطات ولسوالی " تڼی" ولایت خوست، بازداشت گردیده اند.

همچنان در جریان دو روز اخیر نیروهای فرماندهی پولیس ولایت‌های هرات، کابل، تخار، سمنگان و هلمند، 14 تن را در پیوند به سرقت های مسلحانه و حمل سلاح غیر قانونی، بازداشت نموده اند.

اعلامیه افزوده است که از نزد افراد بازداشت شده، چندین میل سلاح و اموال سرقت شده بدست پولیس ولایت‌های متذکره آمده است.

وزارت داخله در یک اعلامیه دیگر افزوده است که منسوبین پولیس مبارزه بامواد مخدر طی دو روز گذشته 18 تن را در پیوند به قاچاق و فروش مواد مخدر از هشت ولایت کشور بازداشت کرده اند.

از این میان؛ 5 تن از ولایت خوست، 2 تن از زابل، ، 3 تن از هرات، 3 تن از لغمان ، 2 تن از ننگرهار، 1 خانم از تخار،1 تن از ولایت نیمروز و 1 تن دیگر از میدان هوایی کندهار از سوی پولیس بازداشت شده اند.

وزارت داخله تصریح نموده که از نزد این افراد؛ چندین کیلو مواد مخدر "شیشه، تریاک و چرس" و مواد کیمیایی نیز به دست پولیس آمده است.

این درحالی است که بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در تازه‌ترین گزارش خود ادعا نموده که کشت کوکنار در معیشت بسیاری از مردم افغانستان به عنصر اساسی تبدیل شده است.

بازداشت 40 تن در پیوند به جرایم مختلف از 11 ولایت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد