بازداشت-جاسوس-طالبان-زیر-نام-شاگرد-نانوایی-در-کابل

جاسوس گروه طالبان که به منظور تثبیت هویت افسران دولتی در مربوطات حوزه پنجم شهر کابل زیر نام "شاگرد نانوایی" فعالیت می‌کرد، از سوی امنیت ملی دستگیر گردید.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز شنبه(15، قوس) به سلسه نشست‌های "شش نیم صبح" در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که متاسفانه بازهم یکی از طالبان بخاطر تثبیت هویت افسران دولتی در ساحه حوزه پنجم در یک نانوایی شاگرد شده بود.

وی می‌گوید: این شخص که داود ولد عبدالله نام دارد قبلا در مسیر کابل غزنی در پاتک های طالبان چندین تن از هموطنان ما را از موتر پایین کرده یا تیر باران و یا به قرارگاه های طالبان انتقال داده بود.

آقای صالح می‌افزاید که این درنده خوی تروریست دیروز دستگیر گردید و بدین لحاظ از امنیت ملی سپاس می نمایم و امید است که جزییات را در اختیار مردم قرار بدهد. همچنان بخش مطبوعاتی معاونیت اول نیز میتواند جزییات را دراختیار مردم قرار بدهد.

به گفته صالح؛ قوماندان‌های چهارده ولسوالی کابل امروز به جلسه شش و نیم دعوت شده و در ارتباط به سه مسله مهم و اساسی مرتبط به حوزه کاری شان صبحت کردند.

اول، بررسی مختصر و متمرکز  از مشکلات و کمبودی های لوژستیکی و تدارکاتی. دوم، روش های جدید و غیر تکراری مهار جرم و ترور در ساحات مسوولیت شان با پیروی از میتود های میثاق امنیتی و جلسات شش و نیم صبح .

سوم، پیشنهاد تغییرات در ارتباط به  نحوه و نوع مراوده مرکز با ولسوالی ها و چهارم تمرکز روی استفاده اساسی و نهادینه از زمستان تا در فصل گرما در حالت بهتر نسبت به امروز قرار داشته باشیم.

قوماندان های امنیه ولسوالی‌ها در این جلسه گزارش دادند که فرهنگ جلسات شش و نیم آهسته آهسته در ولسوالی ها ترویج یافته است و نتیجه این هماهنگی های رخ در رخ باعث ایجاد حکومت داری بهتر و تطبیق قانون گردیده است.

این درحالی است که امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری روز گذشته نیز گفت: شخصی بنام رحمت الله که با استفاده از نانوایی جعلی، ضمن تجاوز جنسی بر یک پسر زیر سن، از وی در انتقال ماین های چسپکی نیز کار می‌گرفت، دستگیر شده است.

وی افزود که موصوف نانوایی جعلی ساخته بود، یعنی نان را از جای دیگر خریداری می‌کرد تا بالایش شک ایجاد نگردد. همچنان این پسر را در مقابل دوصد افغانی در روز به عنوان شاگرد نانوایی استخدام کرده بود ولی همه روزه بالایش تجاوز جنسی می‌کرد و از او در انتقال ماین های چسپکی نیز کار می‌گرفت.

بازداشت جاسوس طالبان زیر نام شاگرد نانوایی در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد