بازداشت-رهبر-شاخه‌ی-خراسان-گروه-داعش-از-ننگرهار

ریاست عمومی امنیت ملی اعلام نموده که اسلم فاروقی، رهبر شاخه خراسان دولت اسلامی (داعش) همراه با ۱۹ تن از همکارانش در ولایت ننگرهار بازداشت شده است.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این ریاست آمده است: «عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی رهبر شاخه خراسان گروه تروریستی داعش با ۱۹ تن از همکاران نزدیکش به شمول قاری زاهد و سیف‌الله مشهور به ابوطلحه‌ی پاکستانی طی یک عملیات هدف‌مند و پیچیده نیروهای قطعات خاص امنیت ملی بازداشت شده است.»

طبق اعلام ریاست عمومی امنیت ملی، اسلم فاروقی در اعترافات ابتدایی خود از ارتباط گسترده سازمان‌های استخباراتی منطقه با شاخه خراسان گروه داعش پرده برداشته است.

اعلامیه افزوده است که عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی، باشنده‌ی اصلی قریه‌ی آخندزاده‌گان منطقه‌ی اورکزی اجنسی پاکستان است.

طبق معلومات این نهاد، او پیش از این به عنوان مسوول نظامی شهر پشاور، فرمانده گروه داعش مستقر در دره عبدالخیل ولسوالی اچین ولایت ننگرهار و مسوول عملیات‌های داعش در خیبر اجنسی فعالیت داشته است.

معلومات امنیت ملی نشان می‌دهد که بعد از کشته‌شدن ابوسعید باجوری، عبدالله اورکزی به عنوان والی نام‌نهاد داعش در افغانستان تعیین شده است.

در اعلامیه ریاست عمومی امنیت ملی آمده است که عبدالله اورکزی، روابط تنگاتنگی با سایر «شبکه‌های تروریستی» مانند لشکر طیبه و شبکه‌ حقانی نیز داشته است و این ارتباط اکنون در سطوح مختلف شاخه خراسان گروه داعش گسترش یافته است.

براساس اعلام امنیت ملی، قاری زاهد مشهور به معاذ مسوول نظامی داعش در افغانستان و سیف‌الله مشهور به ابوطلحه‌ی پاکستانی مسوول جلب‌وجذب و تنظیم افراد در «کتیبه‌های مختلف داعش» در ولایت ننگرهار بوده‌اند.

ریاست امنیت ملی گفته است که جزییات اعترافات و چگونه‌گی بازداشت رهبر شاخه‌ی خراسان گروه داعش را در روزهای آینده با مردم در میان می‌گذارد.

این درحالی است که گروه داعش ولایت ننگرهار در شرق کشور را به عنوان پایتخت شاخه‌ی خراسان خود اعلام کرده بود. سال گذشته دولت افغانستان پایان داعش در ننگرهار را اعلام کرد.

بازداشت رهبر شاخه‌ی خراسان گروه داعش از ننگرهار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد