بازداشت-سه-سازمانده-حملات-مرگبار-تروریستی-در-کابل

ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرده که طی عملیات خاص، سه عضو شبکه حقانی در پیوند به ۲ حمله خونین در شهر کابل بازداشت شده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیهٔ که از سوی این ریاست به نشر رسیده آمده است که منسوبین ریاست امنیت ملی اخیراً سه تن از اعضای شبکه حقانی را به اتهام سازماندهی انفجار چهاراهی ذنبق مقابل سفارت جرمنی و کمپ جی فور ایس (انجمن) از مربوطات شهر کابل دستگیر نموده به پنجه قانون سپردند.

اعلامیه می افزاید:”انجنیر شریف، غلام مصطفی و جاوید مسکونین اصلی ولسوالی سید آباد ولایت میدان وردک از نقش شان در برنامه ریزی و تسهیل حملات یاد شده که جنایت بزرگ بشری علیه هموطنان مظلوم ما بوده و به دستور باداران شان در بیرون از مرز کشور انجام یافته که سبب شهادت ومجروحیت تعداد کثیری از هموطنان ملکی و بی دفاع کشورگردیده است، صریحآ اعتراف نموده اند. “

به نقل از اعلامیه ریاست امنیت ملی، تحقیقات انجام شده یک بار دیگر اطلاعات قبلی ارگان امنیت ملی را تصدیق می نماید که حملات یاد شده به اساس هدایت رهبری طالبان و همکاران شان در دستگاه استخباراتی کشور همسایه پلان گذاری و توسط شبکه شان در ولایت میدان وردگ تطبیق گردیده است.

دراعلامیه همچنان آمده است که مهاجمین حمله بالای کمپ جی فور ایس، مهارت های تروریستی را در مدرسه مولوی حنیف مسکونه ولایت کندهار یکتن از مسؤلین مدارس تربیوی افراد انتحاری واقع کویته پاکستان فرا گرفته و بعد از حادثه اجساد چهارتن مهاجم بنام های ذلفقار، ظهوراحمد، نجیب الله و خلیل احمد در ساحات گلستان و کچلاغ کویته ایالت بلوچستان پاکستان انتقال داده شده اند.

ریاست امنیت ملی می گوید که این مسله به وضاحت نشان میدهد عاملین اصلی قتل و کشتار مردم افغانستان از آن سوی مرز داخل افغانستان شده و با قصاوت تمام به اعمال تروریستی اقدام می نمایند.

بازداشت سه سازمانده حملات مرگبار تروریستی در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد