بازداشت-عضو-شورای-مرکزی-گروه-داعش-در-افغانستان

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که طی عملیاتی، مسوول ارشد و عضو شورای مرکزی شاخه خراسان گروه داعش را بازداشت کرده است.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این ریاست که امروز چهار شنبه(3، ثور) منتشر شده، آمده است که  "منیب مشهور به ابوبلال، حارث، ابوهلال و ابوهُمام، باشنده‌ اصلی پاکستان و عضو شورای مرکزی شاخه‌ خراسان داعش، قاضی و مسوول هماهنگی و ارتباط میان شاخه‌ خراسان داعش و گروه‌های لشکر طیبه، شبکه‌ حقانی، سپاه صحابه، جمعیت العلمای اسلام مربوط به مولوی فضل الرحمان و شورای پیشاور طالبان بازداشت شده است".

امنیت ملی در مورد این‌که این فرد چه وقت و از کجا بازداشت شده، چیزی نگفته، اما تاکید کرده که فرد بازداشت شده پس از ایجاد هسته‌ هماهنگی با گروه‌های تروریستی، به عنوان مسوول ارتباطی شورای مرکزی شاخه‌ خراسان داعش با گروه‌‌های تروریستی و سازمان‌های استخباراتی منطقه‌ای ایفای وظیفه می کرده است.

در اعلامیه امنیت ملی آمده است که این فرد در جریان تحقیق، در مورد چگونگی تبانی و تشریک مساعی میان شاخه‌ خراسان داعش و گروه‌های تروریستی لشکر طیبه و گروه حقانی صحبت کرده است.

به گفته امنیت ملی، فرد بازداشت شده قبل از این که به گروه داعش بپیوندد، جزء افراد کلیدی گروه تروریستی القاعده بوده است.

این در حالی است که چندی قبل ریاست امنیت ملی رهبر و چند مسوول کلیدی شاخه خراسان گروه داعش را از ولایت قندهار در جنوب افغانستان بازداشت کرد.

بازداشت عضو شورای مرکزی گروه داعش در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد