بازداشت-یک-جنرال-متقاعد-توسط-نیروهای-طالبان-در-کابل

اعضای خانواده معاون پیشین قول اردوی ۲۱۷ پامیر، می‌گویند که این جنرال متقاعد از سوی نیروهای امارت اسلامی طالبان در کابل بازداشت شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ امید متین، پسر آدم‌ خان متین، معاون پیشین قول اردوی 217 پامیر بازداشت پدرش را  از سوی نیروهای امارت اسلامی طالبان تایید کرده و به هشت صبح گفته است: « حوالی ساعت ۱:۳۰ پس از چاشت روز شنبه، ۲۷ قوس، نیروهای طالبان پدرم را از خانه با خود بردند».

امید گفته است که پدرش رتبه برید جنرالی داشت و یک سال  پیش از سقوط حکومت پیشین، تقاعد کرده بود.

اعضای خانواده این جنرال متقاعد افزوده اند که پیش از این نیز نیروهای طالبان  دو بار به خانه او آمده و یک واسطه نقلیه زرهی و یک میل سلاح کلاشنیکوف را با خود برده‌اند، اما این بار خودش را نیز بازداشت کرده‌‌اند.

آنان گفته‌اند که آقای متین بر بنیاد اعلام عفو عمومی طالبان از کشور بیرون نشد اما؛ دیده می‌شود که طالبان به عفو عمومی پابند نیستند.

سازمان دیدبان حقوق بشر نیز از نقض عفو عمومی توسط نیروهای طالبان گزارش‌های متعدد را به نشر رساند و گفته اند که آنان اعضای نیروهای امنیتی حکومت پیشین و اقلیت‌های قومی – مذهبی را شکنجه و به قتل می‌رسانند.

این در حالی است که طالبان با تسلط بر کابل عفو عمومی اعلام کردند که بر اساس هیچ کس و نهاد حق ندارد نیروهای پیشین امنیتی را بازداشت و از آنان بازجویی کند.

بازداشت یک جنرال متقاعد توسط نیروهای طالبان در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد