بازداشت-۵۵-داعشی-دخیل-در-اختطاف-عبدالرئوف

نیروهای امنیتی کشور ۵۵ عضو گروه داعش را که در اختطاف عبدالرئوف ۹ ساله دخیل بودند، از ولایات بلخ، فاریاب و جوزجان بازداشت نمودند.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی ریاست عمومی امنیت ملی با نشر اعلامیه گفته است که نیروهای کشفی-عملیاتی این ریاست در پی عملیات‌های طرح‌ریزی شده، عوامل ذیدخل در اختطاف عبدالرئوف را بازداشت نموده‌اند. 

امنیت ملی می‌افزاید: تروریستان بازداشت شده به دلیل کاهش منابع اقتصادی داعش، به اختطاف شهروندان ملکی، کارمندان دولتی و افراد تاجر و سرمایه‌دار روی آورده‌ بودند تا از این طریق منابع مالی-اقتصادی این گروه را افزایش دهند. 

در اعلامیه آمده که اعضای این گروه اختطاف‌چی علاوه بر اینکه عبدالرئوف را اختطاف نموده‌، وظیفه‌ی نگهداری از خانواده‌های خارجی داعش که از ننگرهار به ولایت بلخ فرار نموده و مسئولیت انتقال منابع اقتصادی-مالی داعش از کشورهای خارجی به داخل افغانستان را برعهده داشته‌اند. 

این سلسله عملیات‌های ریاست عمومی امنیت ملی همچنین موجب جلوگیری از حملات این گروه بر مراسم عروسی‌های دسته‌جمعی، حمله‌ی راکتی بر میدان‌هوایی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مزار شریف، حمله بر مراسم عاشورا و اختطاف شهروندان خارجی در ولایت بلخ شده است. 

اعلامیه می‌افزاید که عملیات‌های پی‌درپی نیروهای امنیتی علیه گروه داعش و بازداشت اسلم فاروقی رهبر این گروه توسط نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی موجب تضعیف ساختاری-اقتصادی گروه داعش گردیده است.

این درحالی است که احمدضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی کشور، روز شنبه(۲، حوت) گفته بود که ۲۹ عملیات نیروهای امنیتی برای رهایی عبدالرووف ۹ ساله از چنگ آدم‌ربایان در ولایت بلخ بی‌نتیجه بوده است.

عبدالرووف ۹ ساله حدود چهار ماه پیش در ناحیه‌ی چهارم شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ توسط افراد مسلح که گفته شده لباس نظامی به تن داشتند، از مسیر مکتب ربوده شد. 

خانواده‌ی او گفته بود که آدم‌ربایان در بدل رهایی عبدالرووف، از آنان مبلغ نزدیک به دو میلیون دالر درخواست کرده‌اند.

بازداشت ۵۵ داعشی دخیل در اختطاف عبدالرئوف

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد