بازگشایی-نخستین-رستورانت-مخصوص-زنان-در-بدخشان

رستورانت «کدبانو» بعد از چهار ماه مسدود بودن دوباره در شهر فیض آباد مرکز ولایت بدخشان به روی مشتریان زن به فعالیت آغاز کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ رستورانت «کدبانو» با یک سالون خاص و خدمه‌های زن از چند سال به اینسو با پختن غذاهای مختلف در بدخشان فعالیت داشت؛ اما دو ماه قبل از روی کار آمدن حکومت طالبان به دلیل شیوع ویروس کرونا مسدود شده بود، اکنون دروازه آن دوباره به روی دختر خانم‌ها باز گردیده است.
سیمین کریمی مسوول رستورانت کدبانو می‌گوید که این رستورانت را با هزینه‌ای ۱۴ لک افغانی بخاطر خدمات بهتر و فضای آرام برای زنان ایجاد کرده است.
 بانو کریمی می‌گوید که بخاطر تقاضای مکرر بانوان، درب این رستورانت را باز نموده است، اما ورود خانم‌ها نظر به گذشته کمرنگ شده است. وی دلیل این کمرنگی را تحولات اخر درکشور، پرداخت نشدن معاشات تمام کارمندان زن و اقتصاد پایین خانواده‌ها عنوان می‌کند.
مسوول رستورانت کدبانو از مسوولین امارت اسلامی طالبان می خواهد که خانم‌ها را به فعالیت‌های اقتصادی شان آزاد بگذارند تا در کنار هم برای ساختن یک افغانستان آرام و مرفه سهیم باشند.
تعدادی از بانوان نیز از باز شدن این رستورانت در ولایت بدخشان استقبال می‌کنند و تاکید دارند که زنان نیز در عرصه های اقتصادی باید فعالیت داشته باشند.
رمزیه جهش یک تن از مشتریان کدبانو می‌گوید که بعد از تحولات اخیر و روی کار آمدن حکومت امارت اسلامی طالبان، اولین باری است که به این رستورانت مراجعه می‌کنم، وی می گوید که وضعیت تغییر خواهد کرد و زنان با دل گرم باید به فعالیت‌های‌شان آزاد گذاشته شوند و ما به رستورانت کد بانو آمده ایم تا غذا را با جمع دخترخانم‌ها یک جا میل نمایم.
در همین حال، مسوولان امارت اسلامی طالبان در بدخشان می گویند؛ ما مانع فعالیت‌های اقتصادی بانوان نخواهیم شد و به زنان وعده می سپاریم که زمینه‌ی بهتری را برای رشد فعالیت‌های اقتصادی‌ و زمینه کار را برای آنان در یک فضای اسلامی مساعد خواهیم ساخت.

بازگشایی نخستین رستورانت مخصوص زنان در بدخشان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد