باید-آماده-شویم،-تغییر-اقلیم-سرحد-نمی-شناسد

رییس جمهوری غنی در مراسم هفتۀ جهانی تغییر اقلیم، گفت که تغییر اقلیم سرحد نمی شناسد، باید برای مبارزه با آن شبکه های جدید همکاری ایجاد گردد و در شیوۀ استفاده از منابع تغییر اساسی به میان آید.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور در این مراسم دانش و استفاده از سرمایه طبیعی را برای مبارزه با تغییر اقلیم مهم دانست و افزود که آگاهی عامه تنها انتقال معلومات  نه، بلکه مسئولیت پذیری هر فرد است.

وی عدم مدیریت آب ها را فاجعه بزرگ خواند و برعلاوۀ استفاده از آب، به استفادۀ انرژی آفتابی و بادی تاکید کرده گفت که در آینده نزدیک قیمت برق آفتابی نسبت به برق آبی، ارزان خواهد شد.

آقای غنی با اشاره به مدیریت جنگلات گفت که هر جنگل سرمایه ملی است و ما باید ارزش زنجیره آن را به وجود بیاوریم. وی افزود که منابع جدید وجود دارد اما فرصت استفاده از آن و شبکه های ارتباطی با افغانهای مقیم خارج و پوهنتون های بین المللی باید به وجود آید و نسل جوان با طبیعت کار کنند نه علیه آن.

رئیس جمهور گفت: تا زمانیکه رقابت نتوانید، پول نقد کسی برای تان نمی دهد و نه هم بدون ایجاد سرمایه و سرمایه رقابتی بین المللی، افغانستان به پایش می ایستد. وی افزود ما باید همه مسئولیت جمعی را بپذیریم و سیستم های جمعی را فعال سازیم.

محمد اشرف غنی گفت که دیدگاه های کوتاه، میان و درازمدت در خصوص مبارزه با تغییر اقلیم ترتیب شود و همچنان، اداره های مختلف در این عرصه هماهنگی خود را بیشتر سازند. وی افزود که تغییر اقلیم سرحد نمی شناسد، باید برای مبارزه با آن شبکه های جدید همکاری ایجاد گردد و در شیوۀ استفاده از منابع تغییر اساسی به میان آید.

باید آماده شویم، تغییر اقلیم سرحد نمی شناسد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد