بندر-چابهار-سد-راه-تعزیرات-گستردۀ-امریکا-بر-ایران

معاون وزیر خارجه امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی اطمینان داد که هدف تعزیرات آسیب رسانیدن به متحدین پروژه بندر چابهار نه بلکه تغییردادن روش ناگوار رژیم ایران است.

به گزارش افغان نیوز: پروژه بندر چابهار، هند را از طریق ایران و افغانستان به آسیای میانه و افغانستان را به بحر وصل می‌سازد. اما با آغاز تعزیرات جدید امریکا این سؤال مطرح می‌شود که آیا این پروژه از تحریم‌های امریکا دور خواهد ماند یا نه.

رئیس جمهور افغانستان در ملاقات دیروز خود با الیس ویلز معاون وزیر خارجه امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی در بارۀ چگونگی تأثیرات تحریم‌های امریکا روی این پروژه گفتگو کرده‌است.

اعلامیه ارگ ریاست جمهوری می‌گوید، حکومت افغانستان قبلاً نیز در مورد بندر چابهار با امریکا بحث‌های داشته که نتایج این بحث‌ها و بحث‌های دیروز به زودی با مردم شریک خواهد شد که پیامدهای خوب اقتصادی برای افغانستان خواهد داشت.

الیس ویلز در اوایل ماه سپتمبر گفته بود که در مورد چابهار بحث و بررسی صورت خواهد گرفت تا دیده شود که این بندر برای ثبات افغانستان تا چه اندازه مهم است.

خانم ویلز اطمینان داده بود که هدف تعزیرات آسیب رسانیدن به متحدین نه بلکه تغییردادن روش ناگوار رژیم ایران است.

برخی کارشناسان اقتصادی افغانستان نیز به این باوراند که تعزیرات امریکا تنها ایران را هدف قرار خواهند داد و چون گذشته کدام مشکل خاص برای افغانستان ایجاد نخواهد کرد.

این درحالی است که روز گذشته، آیت الله علی خامنه‌ای رهبر ارشد مذهبی ایران گفت که قدرت امریکا رو به افول می باشد.

بندر چابهار سد راه تعزیرات گستردۀ امریکا بر ایران

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد