توقف-کمک-امریکا-به-پاکستان-پس-از-تنش-های-تویتری

پس از تنش‌های تویتری میان ترامپ و عمران خان، کمک ۱.۶۶ میلیارد دالری امریکا به پاکستان متوقف گردید.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه‌ی وزارت دفاع امریکا به نقل از سخن‌گوی این اداره که روز سه‌شنبه‌ (۲۹ عقرب) منتشر شده،‌ آمده است که پنتاگون بر اساس تصمیم دونالد ترمپ کمک ۱.۶۶ میلیارد دالری در بخش امنیتی برای پاکستان را لغو کرده است.

پیش از این دونالد ترمپ گفته بود که کشورش بیش از این به پاکستان کمک نمی‌کند زیرا پاکستان در برابر پولی که از امریکا می‌گیرد، هیچ کاری برای این کشور نمی‌کند.

آقای ترمپ در صفحه‌ی رسمی تویتر خود نوشته بود که پاکستان در مورد پناه‌گاه اسامه بن‌لادن در آن کشور آگاه بود اما در این مورد به امریکا چیزی نگفته بود.

او در ادامه نوشته بود: «ما دیگر به پاکستان میلیاردها دالر نمی‌دهیم؛ پول ما را می‌گیرند و هیچ کاری برای ما نمی‌کنند. بن‌لادن که در خانه‌ی در نزدیک اسلام‌آباد پیدا شد یک مثال واضح است و افغانستان مثال دیگر. پاکستان از کشورهایی است که از ایالات متحده پول می‌گیرد، اما در عوض هیچ کاری انجام نمی‌دهد.»

عمران خان، نخست وزیر پاکستان نیز به این اظهارات دونالد ترمپ واکنش نشان داده و گفته بود: «پاکستان در جنگ با تروریزم ۷۵ هزار قربانی داده و بیش از ۱۲۳ میلیارد دالر به اقتصاد این کشور آسیب رسیده است در حالی که کمک‌های امریکا تنها در حدود ۲۰ میلیارد دالر بوده است.»

عمران خان در ادامه گفته بود که ایالات متحده‌ی امریکا به جای مقصر دانستن پاکستان در ناکامی های خود، باید یک بررسی جدیدی را انجام دهد که چرا با موجودیت ۲۵۰ هزار سرباز افغان و ۱۴۰ هزار سرباز ناتو و مصرف یک تریلیون دالر، گروه طالبان در افغانستان قویتر از گذشته است؟

این در حالی است که در اوایل سال جاری میلادی نیز وزارت دفاع امریکا نزدیک به یک میلیارد دالر کمک خود به پاکستان را قطع کرده بود.

توقف کمک امریکا به پاکستان پس از تنش های تویتری

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد