بحران-پاکستان؛-خان-در-پشاور-نشست-برگزار-می‌کند

نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان از برگزازی یک نشست«بزرگ» در شهر پیشاور خبر داده و از مردم خواسته که در این نشست شرکت و در مورد سرنوشت کشورشان تصمیم بگیرند.

به گزارش افغان نیوز؛ عمران خان، نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان در توییتی  گفته ‌است که پس از برکناری‌اش از طریق یک «تغییر رژیم به تحریک خارجی»، نخستین نشست‌اش را فردا (چهارشنبه ۲۴ حمل) در پیشاور برگزار خواهد کرد.

عمران خان از مردم پاکستان خواسته‌است که در این نشست شرکت کنند چون؛ به گفته او «پاکستان به‌عنوان یک دولت مستقل و دارای حاکمیت ایجاد شود، نه به‌عنوان یک دولت دست‌نشانده قدرت‌های خارجی».

خان افزوده‌است: «ما خواهان برگزاری انتخابات فوری هستیم زیرا؛ این تنها راه پیش‌ رو است، تا به مردم اجازه دهیم که از طریق انتخابات عادلانه و آزاد تصمیم بگیرند چه کسی را به‌عنوان نخست‌وزیر خود می‌خواهند».

عمران خان، نخست‌وزیر برکنارشده پاکستان،  پیش از این نیز از مردم را به یک‌پارچگی و مبارزه در برابر توطئه خارجی فراخوانده‌بود.

به باور عمران خان این مردم هستند که باید بیرون بیایند و در برابر این آخرین و بزرگ‌ترین حمله به حاکمیت و دموکراسی پاکستان توسط یک قدرت خارجی از طریق همدستان محلی – میرجعفرها و میرصادق‌های ما دفاع کنند.

نخست وزیر برکنار شده پاکستان به گونه مشخص امریکا را به توطئه برای برکناری‌اش متهم کرده‌ و گفته‌ که او به دلیل سیاست خارجی مستقل، استقلال و عدم موافقت با ایجاد پایگاه خارجی در خاک کشورش، هدف توطئه برای برکناری قرار گرفته‌است.

 این در حالی است که پارلمان پاکستان پس از برکناری عمران خان از سمت نخست وزیری، دیروز شهباز شریف را به حیث نخست وزیرپاکستان انتخاب کرد.

بحران پاکستان؛ خان در پشاور نشست برگزار می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد