بخش-بزرگ-جغرافیای-هرات-در-تسلط-طالبان-است

نمایندگان مجلس با ابراز نگرانی از وضعیت بد امنیتی می‌گویند که اکنون بخش بزرگ جغرافیای هرات در تسلط طالبان است و حکومت تنها بر بازار و ساختمان ولسوالی‌ها کنترل دارد.

به گزارش افغان نیوز: حبیب‌الرحمان پدرام، نماینده‌ مردم هرات در مجلس، در نشست امروز چهارشنبه(5، جوزا) گفت که با گذشت هر روز، جغرافیای بیشتری در کام طالب فرو می‌رود.

وی گفت: « من از شهر و ولسوالی‌ها دیدار کردم، بخش بزرگ جغرافیای هرات در تسلط طالبان است و در اکثر ولسوالی‌ها، حکومت تنها بر بازار و ساختمان ولسوالی کنترل دارد.

آقای پدرام از حکومت خواست که به وضعیت جاری توجه کرده و اقدام‌های عملی را برای سکوب جنگ‌جویان طالب روی دست گیرد. زیرا این وضعیت، تنها محدود به هرات نیست و در تمام ولایت‌ها همین‌گونه است.

برخی دیگری از نمایندگان نیز نسبت به افزایش ناامنی و درگیری در مناطق مختلف کشور ابراز نگرانی کردند.

در همین حال، احمدجاوید جیحون، معاون اول مجلس نمایندگان که ریاست نشست عمومی امروز را به عهده داشت، گفت که در این شرایط مهم تاریخی، پشتیبانی و حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی، وجیبه‌ی ملی همه شهروندان افغانستان است.

این در حالی است که اخیرا، گروه طالبان بارها ادعا کرده که شماری از ولسوالی‌ها را سقوط داده ‏است؛ اما وزارت دفاع، هم‌واره با رد این موضوع، گفته که نیروهای دفاعی و امنیتی، از این ولسوالی‌ها عقب‌نشینی تکتیکی ‏کرده اند.‏

بخش بزرگ جغرافیای هرات در تسلط طالبان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد