برای-مدیریت-آتش‌بس،-آمادگی-کامل-داریم

مسوولان امنیتی از طریق ویدیوکنفرانس با رییس جمهور غنی از پروسۀ صلح و آتش‌بس استقبال نمودند و اطمینان دادند که به خاطر مدیریت آتش‌بس، آمادگی کامل دارند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور از طریق ویدیوکنفرانس با والیان، منسوبین نهادهای امنیتی و دفاعی، مسئولین شوراهای ولایتی، شوراهای عالی صلح و شوراهای علمای ولایات، در خصوص مدیریت روزهای آتش‌بس و تامین امنیت بهتر روزهای عید سعید قربان، صحبت نمود.

در این کنفرانس رئیس شورای عالی صلح، رئیس شورای سرتاسری علمای افغانستان، مشاور امنیت ملی، مسئولین سکتور امنیتی و دفاعی و شمار دیگری از اراکین دولتی نیز حضور داشتند.

محمد آصف رحیمی والی هرات به نمایندگی از والیان، دگرجنرال محمد زمان وزیری به نمایندگی از منسوبین اردوی ملی، مل پاسوال داوود تره خیل به نمایندگی از منسوبین پولیس ملی، بریدجنرال برکت‌الله به نمایندگی از منسوبین ریاست عمومی امنیت ملی، مولوی عبیدالله الکوزی به نمایندگی از روسای شوراهای علمای ولایات، داکتر عبدالبشیر صمیم به نمایندگی از شوراهای ولایتی و محمد صادق علی یار به نمایندگی از روسای شوراهای صلح ولایات، صحبت کردند.

آنان از ابتکار رئیس جمهور در خصوص پروسۀ صلح و آتش‌بس استقبال نمودند و اطمینان دادند که به خاطر مدیریت آتش‌بس، آمادگی کامل دارند.

در مقابل رئیس جمهور کشور پس از استماع صحبت های آنان، به نیروهای امینتی و دفاعی کشور هدایت داد تا زمانیکه طالبان در خصوص آتش‌بس پاسخ مثبت نداده اند، به عملیات های شان کمافی‌السابق ادامه دهند.

رئیس جمهور گفت که مشخصات آتش‌بس طی یک دستورالعمل مشترک سکتور دفاعی- امنیتی و ارگان های محل جمهوری اسلامی افغانستان برای ادارات ولایتی کشور ارسال شده است.

این درحالی است که گروه طالبان هنوز پاسخ مشخص در مورد اعلام آتش بس سه ماهه از سوی حکومت وحدت ملی نداده است.

برای مدیریت آتش‌بس، آمادگی کامل داریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد