برخی-از-مقامات-محلی-ولایت-پروان-در-ایجاد-ناامنی-دست-دارند

شماری از اعضای شورای ولایتی پروان مدعی اند؛ افراد مسلح غیر مسوول که در برخی از ولسوالی های این ولایت دست به ایجاد ناامنی و اغتشاش می زنند، ازسوی مقامات محلی رهبری می شوند.

به گزارش افغان نیوز: برخی از اعضای شورای ولایتی پروان، امروز شنبه( ۲، سنبله) در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز گفتند که شماری از مقامات محلی که رهبری افراد مسلح غیر مسوول را به عهده دارند، در همسویی با گروه طالبان نیز قرار دارند.

حسیبا عفت عضو شورای ولایتی پروان با بیان این مطلب گفت که ایجاد ناامنی در ولسوالی های بگرام، کوه صافی، جبل السراج، سالنگ، سیدخیل، شینواری، سیاه گرد، غوربندها و سرخ پارسا از سوی افراد مسلح غیر مسوول، مردم را دچار وحشت کرده است.

خانم عفت تصریح می کند که افراد مسلح غیر مسوول و گروه طالبان در همدستی با همدیگر برای مردم پروان نگرانی و هراس می آفرینند.

وی با این که نامی از مقامات محلی همدست با افراد مسلح وهمسو با طالبان را نمی برد اما تاکید دارد که شماری از اعضای شورای ولایتی و افراد جهادی شامل این گروه می باشند.

عفت یادآورشد؛ افرادی که در همکاری با طالبان و افراد مسلح غیر مسوول قرار دارند، بیشتر در مناطق چاریکار، جبل السراج و گلبهار می باشند که مانع  تطبیق پروژه های اقتصادی نیز در این نواحی شده اند.

بانو حسیبا اظهار داشت که نیروهای امنیتی چندین بار افراد مسلح غیر مسوول را در خرید وفروش اسلحه دست گیر نموده اند اما با میانجیگری مقامات محلی دوباره آزاد شده اند.

او با اشاره به وضعیت امنیتی ولایت پروان خاطر نشان نمود که این افراد علاوه بر ایجاد ترس در میان مردم به  تهدید، زورگویی، قانون شکنی و قتل نیز دست می زنند.

گفته می شود با این که ولایت پروان از تعداد نیروهای امنیتی کمی برخوردار می باشد اما نیروهای امنیتی با همین تعداد کم شان توانسته اند حالت دفاعی داشته باشند.

این عضو شورای ولایتی پروان یادآور می شود که گروه طالبان از سوی آی اس آی پاکستان و برخی از مقامات محلی  تمویل می شوند.

در همین حال، محمد فضلی عضو دیگر شورای ولایتی پروان با رد این گفته ها می افزاید که ناامنی ها نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته و اکنون مردم در وضعیت خوب امنیتی به سر می برند.

آقای فضلی تهدید افراد مسلح غیر مسوول، خطر وجود طالبان و ناامنی های شاهراه ها را مربوط به گذشته خوانده می افزاید که در حال حاضر این مشکلات از بین رفته است.

وحیده شهکار سخنگوی والی پروان با این که وضعیت امنیتی را خوب می خواند اما گروه طالبان را در ولسوالی های غوربندها و سیاگرد این ولایت یک خطر جدی می داند.

این درحالی است که سخنگوی ولایت پروان به مردم اطمینان می دهد که افراد مسلح غیر مسوول در هیچ پناهگای در امن نیستند و توسط نیروهای امنیتی در حال جمع آوری اند.

برخی از مقامات محلی ولایت پروان در ایجاد ناامنی دست دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد