بررسی-وضعیت-عمومی-امنیتی-ولایات-دایکندی-و-ارزگان

جلسه ای تحت ریاست محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان به سلسلۀ بررسی وضعیت امنیتی ولایات کشور، وضعیت عمومی امنیتی ولایات دایکندی و ارزگان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است؛ رؤسای امنیت ملی و قوماندانان امنیه ولایات متذکره، گزارش شان را در مورد وضعیت کنونی، کمیت قوت ها، تهدیدات امنیتی، چالش ها و برنامه ها آینده در ولایات تحت ساحه مسئولیت شان، ارائه کردند.

رئیس جمهور غنی به قوماندان امنیه و رئیس امنیت ولایت دایکندی هدایت داد که در هماهنگی با والی، مشکلات فعلی شهر نیلی از نقطه نظر توزیع غیرعادلانه زمین را حل نمایند.

همچنان وی گفت که مسؤلین امنیتی با افراد غیرمسؤل در ولسوالی اشترلی برخورد جدی نموده و به مشکلات امنیتی ولسوالی کجران نیز توجه جدی کنند.

آقای غنی گفت که ریاست امنیت ملی دایکندی، با در نظر شنیدن صدا و نظریات مردم، یک طرح واضح را به منظور نحوۀ تأمین امنیت و حل مشکلات امنیتی آن ولایت تهیه و غرض تصمیم گیری از طریق دفتر شورای امنیت ملی با مقام عالی ریاست جمهوری، شریک سازد.

وی تصریح کرد که قوماندانی قول اردوی ۲۰۵ ضمن توجه عاجل به موضوع امنیت ولایت دایکندی، به ارتقای سطح جلب و جذب جوانان آن ولایت در صفوف نیروها، نیز اقدام نماید.

اشرف غنی در این ویدیوکنفرانس به قوماندان امنیه و رئیس امنیت ولایت ارزگان هدایت داد که در جهت رفع کمبود پرسونل پولیس آن ولایت توجه جدی نمایند و هرسه نهاد دفاعی و امنیتی در تأمین امنیت شاهراه ولایت ارزگان اقدام کنند.

به همین ترتیب رئیس جمهور غنی به ارگان های امنیتی و دفاعی کشور هدایت داد که با توجه به گزارش های فعالیت پولیس خیالی و بدون «بیومتریک» در ارزگان، هرسه نهاد دفاعی و امنیتی به جلب وجذب جوانان آن ولایت در صفوف آن نیروها، توجه نمایند.

همچنان ارگان های مذکور یک ارزیابی عمومی و واقعبینانه را در مورد پرسونل و منسوبین در تمام ولایات و در تمام سطوح انجام داده و گزارش آن را از طریق دفتر شورای امنیت ملی با مقام عالی ریاست جمهوری شریک سازند.

رئیس جمهور در اخیر سخنانش گفت که مسئولین امنیتی ولایات دایکندی و ارزگان در هماهنگی با سایر نهاد های ذیربط، در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا در ولایت های مربوطه شان، تلاش بیشتر نمایند.

این درحالی است که شماری از فعالان مدنی با ابراز نگرانی از بحران‌های سیاسی و کرونایی می‌گویند که جنگجویان گروه طالبان تلاش دارند تا با راه اندازی حملات تروریستی و تلفات سنگین نیروهای امنیتی و افراد بی گناه، مذاکرات بین الافغانی را به بن بست خطرناکی مواجه کنند.

بررسی وضعیت عمومی امنیتی ولایات دایکندی و ارزگان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد