برف‌باری‌های-اخیر-ده‌ها-نفر-جان-باخته-است

مسوولان وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث طبیعی می‌گویند که در ۲۳ روز گذشته حدود ۶۰ نفر ازشهروندان کشور به اثر برف‌باری، بارش باران و سردی هوا، جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ ملا جانان سایق، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی امروز ( پنج‌شنبه، 24 حوت) با نشر نوار تصویری گفته است که در ۲۳ روز گذشته حدود ۶۰ نفر ازشهروندان کشور به اثر برف‌باری، بارش باران و سردی هوا، جان خود را در سراسر افغانستان از دست داده‌اند.
آقای سایق افزوده است که در این مدت ۲۳ نفر دیگر زخم برداشته‌اند و1 هزار و ۶۰۰ خانه به‌گونه کلی و ‌جزئی ویران و ۱۷۷ هزار و ۹۱۱ حیوان مواشی نیز تلف شده‌اند.
او گفته است که این وزارت با همکاری سازمان‌های بین‌المللی و ملی توانسته است که به ۲۲ هزار و ۴۱۵ خانواده غذا و سرپناه کمک کند و توزیع کمک به آسیب‌دیده‌گان در ولایت‌های مختلف ادامه دارد.
در همین حال، مصباح‌الدین مستعین، سخنگوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به رسانه‌ها گفته است که در کنار تلفات جانی در ولایت‌های بلخ، فاریاب، بادغیس، هرات و شماری از ولایت‌های کشور حیوانات خانگی نیز تلف شده‌اند.
آقای مستعین از ایجاد یک کمیته متشکل از وزارت خانه‌های مختلف برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان ولایت‌های مختلف به ویژه مالداران خبر داده و گفته است که 50 میلیون افغانی را نیز برای مالداران ولایت‌های بلخ، جوزجان، بادغیس، فاریاب و هرات اختصاص داده‌اند.
با این حال، محمد اشرف حق‌شناس، سخنگوی وزارت فواید عامه در صفحه‌ای اکس خود نگاشته است که در نتیجه برف‌باری‌ها در چند روز گذشته، شاهراه سالنگ بعداز 11 ساعت به روی رفت‌وآمد بازگشایی شده و برخی مسیرهای دیگر در ولایت‌های بامیان، دایکندی و غزنی نیز به گونه موقت مسدود شده‌اند.
این در حالی است که در چند هفته اخیر شمار زیادی از ولایت‌های کشور گواه برف‌باری‌های سنگین و بارش باران شدید بوده و تا اکنون آمار نهایی از جان‌باختگان و تلفات مواشی از سوی مقام‌های امارت اسلامی با رسانه‌ها شریک شده و احتمال دارد که شماری قربانیان این رویداد و تلفات مواشی در روزهای آینده بیش‌تر شود.

برف‌باری‌های اخیر ده‌ها نفر جان باخته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد