برگشت-هواپیمای-هیات-پاکستانی-از-کابل-جنجالی-شد

نمایندگان مجلس می‌گویند که اگر عواملی دخیل و یا تعلل کاری در قضیه « برگشت هواپیمای هیات پارلمانی پاکستان از کابل » وجود داشته باشد بر خورد قانونی خواهند کرد.

به گزارش افغان نیوز: هیئت‌ پارلمانی پاکستان به رهبری اسد قیصر –رییس پارلمان این کشور قرار بود، روز پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته (۱۸ حمل) وارد کابل شده و با اعضای مجلس نمایندگان افغانستان دیدار و گفت‌وگو داشته باشد؛ اما هنگام رسیدن هواپیمای آن بر فضای فرودگاه کابل، اجازه‌ی نشست داده نشد.

دفتر مطبوعاتی مجلس نمایندگان افغانستان گفته است که برای اقدامات تشریفاتی و تدابیر امنیتی، آجندا، جزییات و تاریخ دقیق سفر هیئت پارلمانی پاکستان به کابل از قبل با حکومت و نهادهای امنیتی و تشریفاتی کشور شریک شده بود.

در اعلامیه مجلس نمایندگان آمده است که برای بررسی و روشن شدن انگیزه‌ها و عوامل این رویداد، جلسه‌ی فوق‌العاده‌‌ای با مسئولان ارشد حکومتی برگزار خواهد شد: «اگر عوامل دیگر و تعلل‌کاری در این قضیه وجود داشته باشد، با مسئولان برخورد قانونی خواهد شد.»

ادارۀ هوانوردی ملکی افغانستان می‌گوید که در جریان کار در کنار خط پرواز مواد انفجاری پیدا شده و برای ایمنی مسافرین، نشست و پرواز طیاره‌ها برای مدت دو ساعت متوقف گردید.

در همین حال، وزارت خارجۀ کشور از برگشت طیارۀ هیات پارلمانی پاکستان به دلیل مشکلات امنیتی در میدان هوایی کابل ابراز "تاسف" کرده است.

این وزارت افزوده که امیدوار است تاریخ سفر آقای قیصر و هیات همراه‌اش به افغانستان دوباره تنظیم و آنان از کابل دیدن کنند.

میر رحمان رحمانی، رییس ولسی جرگۀ، دیروز جمعه (۲۰ حمل) با نشر خبرنامه‌ای گفت که سفر این هیات پارلمانی پاکستان دوباره تنظیم و آنان به کابل سفر خواهند کرد.پ

شماری از نمایندگان مجلس نمایندگان، دلیل برگشت دادن هواپیمای حامل رییس پارلمان پاکستان را سیاسی خوانده و می‌گویند که دلیل‌های مسئولان فرودگاه حامد کرزی در این زمینه، «مشکوک» است.

برگشت هواپیمای هیات پاکستانی از کابل جنجالی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد