بسته-شدن-مرکز-درمانی-در-باد-غیس

مسوولان ریاست صحت در باد غیس گفته اند که طالبان بعد از سه روز هشدار مکررشان، سرانجام ۲۵ مرکز درمانی را در این ولایت بسته کردند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالطیف روستایی، سرپرست ریاست صحت بادغیس امروز دوشنبه(3- میزان)، به رسانه ها گفته است که، این مراکز درمانی در بخش‌هایی از ولسوالی‌های جوند، قادِس، بالامرغاب، مُقر و شهر قلعه‌نوی این ولایت که زیر ادارۀ طالبان است، موقعیت دارند.

آقای روستایی افزوده است، در این 25 مرکز درمانی، حدود نیمی از بیماران ولایت بادغیس درمان می‌شدند و با بسته‌شدن این مراکز باشنده‌گان این ولسوالی‌ها با دشواری‌های زیادی روبه‌رو ‌شده‌اند.

فیض‌محمد، میرزا زاده، معاون والی بادغیس با تأیید این خبر می‌گوید: تلاش دارند تا با همکاری اعضای شورای صلح، این مراکز را دو باره باز کنند.

شماری از باشنده‌گان ولسوالی‌هایی که مراکز درمانی در آن‌ها بسته‌شده‌اند با ابراز نگرانی می‌گویند، اکنون ناگزیرند برای درمان بیماران‌شان یا به دکتران محلی مراجعه کنند و یا با هزینۀ زیاد آنان را به مراکز درمانی دور دست ببرند.

طالبان تاکنون در این باره چیز نگفته اند.

پیش از این نیز گروه طالبان، کارمندان 8 مرکز درمانی را در بادغیس تهدید کرده بودند تا درِ مراکز درمانی را ببندند و در تازه‌ترین رویداد این گروه با حمله بر یک مرکز درمانی در این ولایت یک غیرنظامی را کشتند و دو تن دیگر را زخمی کردند.

بسته شدن 25 مرکز درمانی در باد غیس

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد