بلخ-در-محاصره-ولایت-های-ناامن

برخی از مقامات شمال کشور با ابراز نگرانی می گویند که شمال به میدان جنگ میان نیروهای دولتی و هراس افگنان مبدل شده و طالبان اکنون در بسیاری از ولسوالی های ولایت های شمالی همچون بغلان، کندز و بلخ حضور دارند و هرازگاهی دست به تحرکات نظامی می¬زنند.

به گزارش افغان نیوز: منیر احمد فرهاد، سخنگوی والی بلخ، امروز پنج شنبه( ۲۵، میزان ) در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز، کمبود تشکیلات پولیس و نیروهای امنیتی را عامل تحرکات هراس افگنان در ولایت بلخ خواند و تاکید کرد، تا زمانی که این دو مشکل حل نگردد، بلخ همچنان شاهد ناامنی ها خواهد بود.

وی همچنان از مشکلات امنیتی در ولسوالی های چمتال، چهاربولک، زارع، کیشینده، دولت آباد و شورتپه یاد کرد و گفت؛ گروه طالبان هرازگاهی تحرکات شان را در این ولسوالی به صورت چرکی انجام می­دهند.

آقای فرهاد، علت ناامنی در ولایت های هم‌جوار بلخ را عامل ناامنی در ولسوالی های این ولایت عنوان کرد و گفت: تا زمانی که ولایت های مجاور بلخ ناامن باشند، بلخ نیز از امنیت کامل برخوردار نخواهد بود. زیرا نیروهای امنیتی ساحات را چندین بار از وجود طالبان مسلح پاکسازی کرده اند؛ اما این گروه از ولایت های هم جوار وارد بلخ می شوند.

آقای فرهاد بیان کرد؛ در اثر یک درگیری و عملیات نیروهای هوایی، شب گذشته در ولسوالی شورتپه این ولایت، سه تن از هراس افگنان طالب کشته و ۷ تن دیگر شان زخم برداشتند.

در همین حال، محمد ابراهیم خیر اندیش عضو شورای ولایتی بلخ می گوید که مخالفین مسلح دولت در ولسوالی های زارع، کشنیده، چمتال، چهاربولک و شورتپه فعالیت دارند و هرازگاهی از مردم عشر و زکات جمع آوری می­کنند.

آقای خیر اندیش تاکید کرد که تغییر و تبدیل در امر جابجای مسئولان امنیتی از سوی رئیس جمهور باعث شده تا گروه طالبان بیشتر تحرکات شان را افزایش دهند.

گفتنی است که پیش از این بلخ از ولایات امن در شمال کشور محسوب می­شد؛ اما در این اواخیر شاهد ناامنی های زیادی در بعضی ولسوالی های این ولایت هستیم.

 

بلخ در محاصره ولایت های ناامن

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد