بمباردمان-مرکز-طالبان-در-هرات-از-سوی-نیروهای-آمریکا

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات گفته است که نیروهای آمریکایی یک مرکز فرماندهی طالبان در هرات را هدف حملات هوایی قرار داده اند.

به گزارش افغان نیوز: کبرزانی، عضو شورای ولایتی هرات در این مورد  اظهار داشته که نیروهای آمریکایی عملیات هوایی را منطقه بخت آباد ولسوالی شیندند این ولایت انجام داده اند که در نتیجه ی آن 15 غیر نظامی کشته شده اند.

باشندگان ولسوالی شیندند اظهار داشته اند که در این عملیات نزدیک به 30 غیر نظامی نیز از بین رفته و این محل مربوط نیروهای امنیتی افغان بوده است. آقای کبرزانی گفته است که این عملیات بدون هماهنگی با مقام های افغانستان صورت گرفته است.

سیدعظیم کبرزانی، عضو شورای ولایتی هرات به سلام‌وطندار می‌گوید که نیروهای آمریکایی حوالی ساعت 4 عصر دیروز، عملیات هوایی‌ را در منطقۀ بخت‌آباد ولسوالی شیندند این ولایت انجام دادند که بر بنیاد آمارهای رسیده برای آنان، 15 زن و کودک در این حمله جان باختند.

به گفتۀ او، در این رویداد شماری دیگر غیرنظامیان زخمی شده‌اند، اما آمار دقیق آن روشن نیست.

آقای کبرزانی می‌گوید که این عملیات بدون هم‌آهنگی با مقام‌های امنیتی افغانستان انجام‌شده است.

از سوی دیگر شماری از باشنده‌گان ولسوالی شیندند ادعا دارند که  این حمله از سوی نیروهای امنیتی کشور انجام شده و نزدیک به 30 غیرنظامی در این حمله جان باختند. مسؤولان امنیتی هرات تاکنون در این باره ابراز نظری نکرده‌اند.

 اما جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید که نیروهای آمریکایی روز گذشته یک مرکز فرماندهی طالبان را در منطقۀ بخت‌آباد ولسوالی شیندند این ولایت بمباردمان کردند که در نتیجۀ آن 16 طالب به شمول 2 فرمانده‌ کلیدی‌شان کشته و 4 تن دیگرشان زخمی شدند.

به گفتۀ آقای فرهاد، بر بنیاد گزارش‌های نخستین از محل رویداد، در این حمله 13 غیرنظامی به شمول زنان و کودکان که خانه‌های‌شان در نزدیکی این فرماندهی طالبان موقعیت دارند نیز جان باخته‌اند و 7 تن دیگر زخمی شده‌اند.

آقای فرهاد می‌گوید، که در نتیجۀ این حمله، 19 غیرنظامی دیگر که در زندان طالبان در این فرماندهی بودند فرار کرده‌اند.

بمباردمان مرکز طالبان در هرات از سوی نیروهای آمریکا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد