بیش-از-دو-هزار-خانواده-در-ولسوالی-زرمت-پکتیا-آواره-شدند

شورای جوانان پکتیا می‌گوید که بیش از دو هزار خانواده از ولسوالی‌ زرمت این ولایت به دلیل گسترش ناامنی‌ها و حملات طالبان به ولایت‌های پکتیکا، غزنی و شهر گردیز پناه برده اند.

به گزارش افغان نیوز: برمل اکبری، رئیس شورای جوانان پکتیا، امروز سه‌شنبه( 25، جوزا ) طی یک نشست خبری در کابل گفت که افزایش ناامنی‌ها به خصوص در ولسوالی زرمت این ولایت باعث شده که بیش از دو هزار خانواده محل زندگی شان را ترک کنند.

آقای اکبری افزود که گروه طالبان تمامی راه‌های مواصلاتی را ماین گذاری کرده و مردم از یک روستا به روستای دیگر رفت و آمد کرده نمی‌توانند.

وی همچنان گفت: در حال حاضر شش ولسوالی ولایت پکتیا در محاصره گروه طالبان قرار دارند. اگر حکومت مرکزی توجه نکند، به زودترین فرصت سقوط خواهند کرد.

از سوی هم، داکتر هدایت الله زرمت گفت: طالبان در حالت جنگ از خانه‌های مردم به‌عنوان سنگر استفاده می‌کنند که تا حال بیش از هزاران نفر کشته و زخمی شده اند. او از گروه طالبان و حکومت خواست که از تلفات افراد ملکی جلوگیری نمایند.

آقای زرمت اظهار داشت؛ حکومت به‌ویژه وزارت مهاجرین ملکف است که برای بی‌جا شده‌گان ولسوالی زرمت سرپنا بدهد. در غیر آن، مردم این ولایت در برابر این همه بی تفاوتی‌ها، آرام نخواهند نشست.

او تاکید کرد، حکومت طی 20 سال گذشته هیچ توجهی به مردم ولسوالی زرمت نداشته و مردم از حق و حقوق شان بازمانده اند. اکنون که بیماری کرونا نیز افزایش یافته است، متاسفانه تمام راه‌های مواصلاتی از سوی طالبان ماین گذاری شده و مردم حتی به یک تابلیت مسکین نیز دسترسی ندارند.

این درحالی است که جنگجویان طالب در ماه‌های اخیر حملات شان را بالای تمامی ولایت‌ها افزایش داده و چندین ولسوالی را در چند شبانه روز گذشته تصروف کرده‌اند. اما حکومت، سقوط برخی ولسوالی‌ها را ناشی از عقب‌نشینی تاکتیکی می‌داند.

بیش از دو هزار خانواده در ولسوالی زرمت پکتیا آواره شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد