بیش-از-زندانی-طالبان-به-میدان-جنگ-برگشتند

سخنگوی وزارت امور داخلۀ اعتراف نمود که بیش از ۵۸۰ زندانی رها شدۀ طالبان از زندان‌های کشور، دوباره به میدان‌های جنگ برگشته اند.

به گزارش افغان نیوز: طارق آرین، سخنگوی این وزارت دیروز سه شنبه(۲۰ عقرب) به خبرنگاران گفت که از میان بالاتر از ۵۰۰۰ زندانی رها شدۀ طالبان، بیش از ۵۸۰ تن آنان در میدان‌های جنگ حضور داشته و در برابر نیروهای امنیتی و دفاعی افغان می‌جنگند.

آقای آرین افزود که شمار زیادی این افراد در نبرد با نظامیان افغان کشته شده اند.

همچنان آقای آرین گفت که طالبان از یک ماه به این‌سو، رویکرد جنگی شان را تغییر داده و بیشتر به انفجار موتر‌های بم‌گذاری شده رو آورده اند.

سخنگوی وزارت داخله افزود: "این‌ها (طالبان) با رویکرد انفجار موتر بم‌‌گذاری شده در برخی ولسوالی‌ها، باعث تخریب منازل مسکونی و تاسیسات عامه شده اند که خسارات هنگفت مالی برای مردم وارد شده است."

آقای آرین همچنان تاکید کرد که طالبان به هیچ تعهد شان پابند نیستند و این گروه هر روز به "کشتار مردم" در این کشور ادامه می‌دهند.

او افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان برای مقابله با هر نوع تهدید و تحرکات طالبان آماده اند و برای این گروه اجازۀ فعالیت بیشتر را نخواهند داد.

در همین حال، روز گذشته سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان نیز طالبان را به عهد شکنی متهم کرد و گفت که اکثریت زندانیان رها شدۀ این گروه از زندان‌های این کشور دوباره به میدان‌های جنگ بازگشته اند.

این در حالی است که در تازه‌ترین مورد در دو انفجار موتر بم‌گذاری شده در ولایت‌های فاریاب و هلمند، ۱۹ نفر به شمول غیرنظامیان کشته و ۱۷ نفر دیگر زخمی شده اند.

بیش از 500 زندانی طالبان به میدان جنگ برگشتند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد