بیش-از-هزار-غیرنظامی-در-افغانستان-کشته-شده-اند

هیات معاونت سازمان ملل متحد اعلام نموده که در جریان سال ۲۰۱۸ میلادی، سه‌هزار و ۸۰۴ غیرنظامی در افغانستان کشته شده‌اند.

به گزاش افغان نیوز: هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان"یوناما" با انتشار گزارشی گفته است که رقم تلفات کودکان در این کشور در نتیجه‌ی درگیری‌های مسلحانه و حملات تروریستی، از سال ۲۰۰۹ به این‌سو، به بلندترین سطح رسیده است.

یوناما در گزارشی که امروز منتشر کرد، گفته است که در جریان سال ۲۰۱۸ میلادی، سه‌هزار و ۸۰۴ غیرنظامی کشته شده‌اند که از جمله‌ی آن، ۹۲۷ تن‌شان کودکان می‌باشند.

در این گزارش آمده است که در مجموع در جریان سال ۲۰۱۸، ده‌هزار و ۹۹۳ غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند که از این میان، سه‌هزار و۸۰۴ غیرنظامی کشته و هفت‌هزار و ۱۸۹ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند. یوناما تاکید کرده که میزان تلفات غیرنظامیان در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با سال قبل آن یازده درصد افزایش داشته است.

در گزارش یوناما آمده است که میزان تلفات کودکان از سال ۲۰۰۹ به این سو، بی‌سابقه بوده است. براساس این گزارش، میزان تلفات کودکان در سال ۲۰۰۹ به ۳۰۹ تن می‌رسید، اما این رقم در سال ۲۰۱۸ به ۹۲۷ کودک رسیده است.

میزان تلفات کودکان از سال ۲۰۱۴ به این سو در حال افزایش بوده است. در سال‌ ۲۰۱۴ هفت‌صد و پانزده کودک، در سال ۲۰۱۵ هفت‌صد و سی‌وشش کودک، در سال ۲۰۱۶ نه‌صد و بیست‌وشش کودک و در سال ۲۰۱۷ هشت‌صد و شصت‌ویک کودک در نتیجه‌ی خشونت‌‌های مسلحانه در افغانستان کشته شده‌اند.

بیش از 3 هزار غیرنظامی در افغانستان کشته شده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد