بیش-از-یک‌هزار-طالب-در-هلمند-و-نیمروز-کشته-شده‌اند

یک منبع امنیتی می‌گوید که در جریان دو ماه گذشته، بیش از یک‌هزار طالب به شمول اعضای خارجی این گروه در ولایت‌های هلمند و نیمروز کشته شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: قول اردوی ۲۱۵ میوند، امروز شنبه(2، حوت) با نشر اعلامیه گفته است که این افراد در مربوطات ولسوالی‌های ناوه، نادعلی، نهرالسراج و حومه‌های شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند و ولسوالی‌های ارغنداب و میزان ولایت نیمروز کشته شده‌اند.

در اعلامیه این قول اردو آمده است که اعضای شبکۀ القاعده و اعضای بلوچ، پنجابی و وزیرستانی در میان این کشته شده‌گان شامل بوده‌اند.

قول اردوی ۲۱۵ میوند آمار مشخصی از کشته شده‌گان جنگ‌جویان خارجی در این دو ولایت ارایه نمی‌کند، اما می‌افزاید که ۳۱۳ جنگ‌جوی دیگر طالبان در جریان دو ماه گذشته در این دو ولایت زخم برداشته‌اند.

این قول اردو می‌افزاید که بیش از یک‌هزار و یک‌صد حلقه‌ ماین جاسازی شده در این مدت از سوی ارتش خنثا شده و بیش از ۶۰ ذخیره‌گاه مواد انفجاری طالبان کشف و تخریب شده است.

این درحالی است که در نتیجه درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولایت‌های جنوبی نیمروز و هلمند در جریان ماه‌های گذشته؛ صدها تن از خانه‌های‌شان بی‌جا شده‌اند.

بیش از یک‌هزار طالب در هلمند و نیمروز کشته شده‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد