بیش-از-۱۸-هزار-طالب-در-یک-سال-کشته-شدند

ارزیابی نهادهای امنیتی نشان می‌دهد که طی سال جاری در پی درگیری نیروهای دفاعی و طالبان در ۳۴ ولایت کشور، بیش از ۱۸ هزار جنگجوی این گروه کشته شده اند.

به گزارش افغان نیوز: شاه محمود میاخیل، سرپرت وزارت دفاع ملی، امروز دوشنبه(۵، حوت ) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت: نیروهای دفاعی کشور در سال ۱۳۹۹ ولسوالی‌های دشت ارچی، گدرگاه نور، خوست فرنگ، خواج غار، چاه آب، کران منجان، مایمی و ارغنچخواه را از کنترل طالبان خارج نمودند.

آقای میاخیل افزود؛ براساس ارزیابی‌ قوماندانی‌های زون‌ها بیش از ۱۸ هزار هراس افگن طالب در سراسر کشور کشته و بیشتر از ۱۰ هزار تن زخمی و دو هزار و ۲۵۹ تن دیگر شان بازداشت گردیده‌اند.

وی گفت: در نتیجه عملیات  اردوی ملی به تعداد ۶۱ میل اسلحه ثقیله، ۸۳۵ میل اسلحه خفیفه، ۶۵ عراده واسطه و ۱۷۶ عراده موترسایکل طالبان نیز بدست نیروهای امنیتی و دفاعی قرار گرفته است.

سرپرست وزارت دفاع اضافه کرد که طی یک سال گذشته بیش از ۱۴ هزار حلقه ماین‌ تعبیه شده هراس افگنان کشف و خنثی شده و بیش از دو هزار و ۳۲۵ حلقه دیگر انفجار داده شده است. 

همچنان ۲۳۹ بشکه، ۲۵ بوری و ۷۹۰۳ کیلوگرام مواد انفجاری کشف و خنثی و ۲۱ عراده موتر و ۱۸ عراده موتر سایکل مملو از مواد انفجاری و ۱۳ واسکت انتحاری کشف گردیده است.

او گفت؛ ۲۹ دیپوی مهمات دشمن و ۹ کارخانه ساخت ماین، ۱۴ قرارگاه مواد انفجاری نیز توسط نیروهای امنیتی و دفاعی کشور  تخریب گردیده است.

وی آمار مشخص در مورد تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی ارایه نکرد اما اشاره نمود که نسبت به تلفات گروه طالبان کمتر است.

سرپرست وزارت دفاع اظهار داشت که برای ۴۰۰ خانواده شهدای اردوی ملی جهت خرید زمین و اعمار خانه  پول توزیع شده و همچنان برای ۴۹۷ خانواده شهدای اردوی ملی بیش از دو صد هزار افغانی کمک صورت گرفته است.

این در حالی است که اعضای هیات‌های مذاکره کننده دولت و طالبان در قطر، پس از یک وقفه طولانی، گفتگوی شان را امروز دوباره دوباره از سر گرفتند.

بیش از ۱۸ هزار طالب در یک سال کشته شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد