تاخت-و-تاز-طالبان-در-جوزجان؛-صدها-خانواده-آواره-شدند

برخی از اعضای شورای ولایتی جوزجان می‌گویند که در نتیجه درگیری های اخیر و گسترش فعالیت های طالبان مسلح در این ولایت، بیش از صدها خانواده به مرکز شهر آواره شده اند.

به گزارش افغان نیوز: مولوی عبدالحی حیات، رئیس شورای ولایتی جوزجان امروز دوشنبه( 27، عقرب ) در یک تماس تلفنی به خبرنگار افغان نیوز تصریح گفت که طالبان در این اواخر تحرکات شان را افزایش داده و شب گذشته نیز در ولسوالی قرقین با نیروهای امنیتی درگیر شده بودند.

آقای حیات بیان کرد، طالبان تمام راه های مواصلاتی را ماین کار گذاری کرده و نیروهای امنیتی تلاش دارند تا این ماین ها را کشف و خونثی نمایند. به گفته وی، طالبان در برابر نیروهای امنیتی از جنگ افزار های لیزری و شب بین استفاده می کنند؛ اما این نوع سلاح در دسترس نیروهای امنیتی نیست.

به گفته وی، در حال حاضر شاهراه جوزجان - مزارشریف به دست طالبان است و از موترهای باربری و سایر موتر های دیگر مالیه جمع آوری می کنند و هرازگاهی دست به آزار و اذیت مردم بی گناه می زنند.

از سوی هم، نبیه مصطفی زاده، عضو دیگر شورای ولایتی جوزجان وضعیت امنیتی این ولایت را شکننده خواند و گفت: طالبان در ولسوالی درزاب خانه های مسکونی مردم را به آتش کشیده و بیش از صدها خانواده، خانه های شان را ترک گفته و به مرکز شهر آواره شده و به زیر خیمه زندگی می کنند.

او گفت: « تمام مناطق ولسوالی های آقچه و قوشتپه به دست گروه طالبان قرار دارد و از مردم عشر و زکات جمع آوری می کند. همچنان، در حال حاضر ولسوالی مردیان در محاصره دشمن قرار دارد و 10 ولسوالی دیگر نیز زیر تهدیدات بلند امنیتی قرار دارد.»

بانو مصطفی زاده، بیان کرد،« در این اواخر گروه موسوم به دولت اسلامی یا ( داعش ) در ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل که همجوار با ولسوالی درزاب است حضور گسترده یافته و نگرانی های زیادی را برای مردم جوزجان ایجاد کرده است.»

در همین حال، عبدالمعروف آذر، سخنگوی والی جوزجان می گوید، شب گذشته در پی یک زد و خورد میان نیروهای امنیتی و جنگجویان طالب در ولسوالی قرقین این ولایت، دو هراس افگن کشته و سه تن دیگر شان زخم برداشتند.

وی افزود: در حال حاضر ولسوالی های درزاب، خم‌آب و قوشتپه به صورت کامل توسط گروه طالبان اداره می شود اما عملیات نیروهای امنیتی بخاطری پاکسازی این ولسوالی ها آغاز شده و تاکنون دو روستا از وجود این گروه متلاشی شده اند.

آقای آذر تاکید کرد،« ولسوالی های آقچه، مردیان، خانقا و قرقین زیر تهدیدات بلند امنیتی قرار دارد. اما قول اردوی 209 شاهین وعده سپرده که عملیات گسترده را به زود ترین فرصت آغاز خواهند کرد.»

وی دراخیر گفت در پی پاکسازی ولسوالی درزآب تاکنون 30 حلقه ماین کشف و خنثی شده و گروه طالبان تلفات سنگین را نیز در یک هفته گذشته متقبل شده اما آمار دقیق از تلفات شان در دست نیست.

ولایت جوزجان از جمله ولایت های ناامن در شمال کشور است که گروه طالبان در بعضی از ولسوالی های آن فعالیت دارند و در این اواخر دست به حملات گسترده علیه نیروهای امنیتی زده اند.

تاخت و تاز طالبان در جوزجان؛ صدها خانواده آواره شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد