تاخت‌-و-تاز-گروه‌های-مافیایی-در-ولایت-پکتیا

جرگه مشترک انجمن‌های جوانان ولایت پکتیا، وضعیت امنیتی این ولایت را شکننده خوانده و می‌گویند که بی‌کفایتی اداره محلی باعث شده تا حضور گروه‌های مافیایی بیشتر گردد.

به گزارش افغان نیوز: شیر احمد فیضی، رئیس جرگه جوانان ولایت پکتیا، امروز دوشنبه( 6، ثور ) طی یک کنفرانس خبری در کابل، گفت که وضعیت امنیتی در ولایت‌های پکتیا، پکتیکا و لوگر به وخامت گراییده و فعالیت گروه‌های مافیایی از هر زمانی دیگر بیشتر شده است.

آقای فیضی افزود که اگر حکومت مرکزی برای تامین امنیت ولایت‌های مذکور اقدام جدی نکند، مردم دست به تظاهرات گسترده خواهند زد. 

به گفته او؛ در حال حاضر صرافان و تمام کسبه کاران امنیت جانی و مالی ندارند و همه روزه مورد قتل‌های هدفمند قرار می‌گیرند.

وی افزود، «از دو هفته بدینسو، نیروهای امنیتی در ولایت لوگر عملیات را بالای خانه‌های مردم انجام داده و تلفات سنگین را بر افراد ملکی وارد نموده اند؛ اما متاسفانه اداره محلی این ولایت بدلیل بی‌کفایتی از حقوق مردم دفاع نمی‌کند.»

فیضی تاکید کرد که اداره محلی ولایت لوگر و پکتیا توسط حلقه‌ی خاص به انحصار گرفته شده و در حال حاضر پلان‌های شوم شان را بالای افراد ملکی تطبیق می‌کنند. 

به گفته او، در حال حاضر تمام مواد مخدر و مشروبات در ولایت های پکتیا و لوگر به صورت آزادانه به فروش می‌رسد.

از سوی هم، نعیم زدران، عضو این جرگه گفت: نیروهای قطعه(01) در ولایت لوگر به دروازه های مردم بمب گذاری کرده اند و شماری از افراد ملکی نیز قربانی شده اند؛ اما متاسفانه حکومت مرکزی هیچ توجه ندارد.

وی افزود: افراد زورمند و گروه های هراس افگنی در شاهراه ها مستقر هستند و بیشترین قربانی را از مردم ملکی می‌گیرند.

این درحالی است که با گذشت بیش از یک سال از روند گفتگو های صلح؛ اکنون حملات گروه طالبان در سراسر افغانستان تشدید یافته است‌.

تاخت‌ و تاز گروه‌های مافیایی در ولایت پکتیا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد