تامین-امنیت-ولایت-جوزجان-از-اولویت-های-وزارت-داخله-است

تاج محمد جاهد وزیر امور داخله در سفرش به ولایت جوزجان گفت که تامین امنیت و پاکسازی ولسوالی های آن از وجود مخالفان مسلح در اولویت کاری وزارت داخله است.

به گزارش افغان نیوز: تاج محمد جاهدی وزیر امور داخله به ولایت جوزجان سفر کرده و با مسئولین و نمایندگان و مردم این ولایت دیدار نمود.

وی پس از ختم سفرش از جوجان به ولایت بلخ رفته است. آقای جاهد گفت که تجهيز و بلند بردن کميت تشکيلاتی نيروهای پوليس را برای چهار سال آينده موکول نموده که در اين راستا، پلان در مرکز طرح شده و قرار است که هم در بخش قوای هوايی و هم در بخش قطعات اردو و پوليس، کار هايی صورت گيرد .

موصوف در مورد تطبيق پروگرام عملياتی در ولسوالی درزاب و قوش تپه گفت: "اين موضوع جزو اولويت کاری مااست, به زودی عمليات در اين مناطق آغاز شده و هردو ولسوالی با مرکز وصل مى گردد."

جاهد پرداخت معاشات به شکل دوگانه به نيروهای پوليس  را رد کرده گفت : عموما در ساحاتى که تهديدات درسطح بالای قرار دارد ، برای نيروهای پوليس امتيازات بلند داده مى شود و از اينکه دو ولسوالی جوزجان اکنون نا امن شده، برای پرداخت امتيازات نيروهای پولیس در اين ساحات، نیز بررسی گردیده و به زودی آنها نيز شامل اين سيستم خواهند شد.

درهمین حال مولوی عبدالحی حيات رييس شورای ولايتی جوزجان، در نشستى خطاب به وزير امور داخله گفت که تشکيلات پوليس در اين ولايت به ١٦٠٠ تن ميرسد و اگر قرار باشد نيروهای موجود پوليس در ده ولسوالی و مرکز ولايت تقسيم گردد، برای هر ولسوالی بيش از پنجاه نفربرای هرمنطقه بیشتر اختصاص نخواهد یافت.

 حيات ضمن اشاره به اوضاع نامساعد ولسوالی درزاب و قوش تپه گفت که راه مواصلاتی هردو ولسوالی به روی نيروهای امنيتی مسدود است و اکمالات نيروهای امنيتی در اين ولسوالی ها از طريق هوا صورت مى گيرد.

اعضای شورای ولایت در کنار این دو مشکل، چالش های دیگری را نیز در صفوف پولیس این ولایت برای وزیر داخله بازگو کردند.

تامین امنیت ولایت جوزجان از اولویت های وزارت داخله است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد