تجلیل-از-روز-ملی-نیروهای-امنیتی-و-دفاعی-افغانستان-عکس

از روز ملی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان (نهم حوت) با حضور رئیس جمهورغنی و سایر مقام های دولتی گرامی داشت به عمل آمد.

به گزارش افغان نیوز: نهم حوت؛ چندی پیش به عنوان (روز ملی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان از سوی رئیس جمهورغنی با تایید کابینه نام گذاری و در تقویم رسمی کشور درج گردید.

رئیس جمهور غنی در قوماندانی قوای هوایی در مراسم بزرگداشت از نهم حوت (روز ملی نیروهای دفاعی و امنیتی کشور) گفت:"امروز روزی است که ملت افغانستان به یک زبان از قوای امنیتی و دفاعی خود سپاسگذاری می کنند".

وی علاوه کرد که  صدمین سالگرد استرداد استقلال کشور را قصر تاریخی احیا شده دارالامان تجلیل میکنیم.

رئیس جمهور کشور در این مراسم بیان داشت که فصل ناتمام تاریخ کشور را که از سوی غازی امان الله خان بانی استقلال کشور آغاز گردید، به قوت بازوی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و به ارادۀ ملی ما با ایجاد یک افغانستان باثبات، مرفه و متحد تکمیل می نمائیم.

همچنان رئیس جمهورغنی با اشاره به عملکرد نیروهای امینتی علاوه نمود:"مولوی سلام روز گذشته با دار و دسته اش در کندز به برکت شما از بین رفت و پس از امروز این دسته جنایتکار تهدیدی برای مردم کندز و شمال شرق کشور نخواهند بود".

از روز ملی نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان در حالی تجلیل میشود، که خانواده های شهدای ارتش و پولیس ملی در وضعیت بدی به سر میبرند و مادران و پدران پیر با ازدست دادن پسران شان برای زنده ماندن شب و روز زحمت میشکند.

همچنان بخش بزرگی از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در ولایات هملند، کندز، بدخشان، بغلان، ارزگان، ننگرهار و دیگر ولایات مصروف جنگ با مخالفان مسلح هستند.

اما شماری از آنها شاکی اند که حکومت سلاح و مهمات را به موقع به دسترس شان قرار نمیدهد و این امر سبب افزایش تلفات سرابازان میشود.

 

 

تجلیل از روز ملی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان +عکس

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد