تحریم‌ها-علیه-نظام-مالی-روسیه؛-پروژه-نورد-استریم-معلق-شد

در پی به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه جدایی طلب در شرق اوکراین از سوی مسکو، امریکا به هدف انسداد کامل، دو بانک مهم روسیه را تحریم و اتحادیه اروپا نیز تحریم‌های را علیه اعضای مجلس دومای روسیه وضع کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را به رسمیت شناخته و فرمان اعزام نیروهای «صلح‌بان روسی» را به این مناطق نیز صادر کرده است.

اقدامی که واکنش‌های گسترده را در پی داشته است. کشورهای غربی این اقدام را به شدت محکوم کرده‌اند.

در کنار امریکا و اتحادیه اروپا آلمان نیز پروژه بزرگ خط لوله انتقال گاز«نورد استریم2» به ارزش 11 میلیارد دالر که از روسیه به این کشور گاز انتقال می‌داد، معلق کرد.

کاخ سفید وضع تحریم‌ها علیه نظام مالی روسیه و نخبه‌گان این کشور را «قسط اول» از هزینه‌هایی یاد کرده است که روسیه متحمل می‌شود.  

در اعلامیه کاخ سفید که روز سه‌شنبه( 3 حوت) منتشر شده آمده است که جو بایدن، رییس جمهور امریکا و نیز متحدان واشنگتن به صراحت گفته‌اند که هزینه‌های قابل توجهی را برای اقدامات روسیه بر مسکو تحمیل خواهد کرد.

کاخ سفید گفته است که دولت امریکا در هماهنگی با اتحادیه اروپا، بریتانیا، کانادا، جاپان و آسترالیا نخستین قسط تحریم‌ها را بر روسیه وضع کرده است. هم‌چنان گفته شده است که امریکا طبق وعده بایدن، با آلمان کار کرده است که تا پروژه نورد استریم۲ به پیش نرود.

امریکا تحریم‌هایی را که علیه «وینشیکنوم‌بانک» و « Promsvyazbank» روسیه وضع کرده، تحریم‌هایی برای انسداد کامل این دو نهاد نام‌گذاری کرده است. کاخ سفید می‌گوید که این دو نهاد خدمات کلیدی را برای تامین مالی کرملین و ارتش روسیه بازی می‌کنند.

طبق اعلام کاخ سفید، این موسسات بیش از ۸۰ میلیارد دلار دارایی دارند و بخش دفاعی و توسعه اقتصادی روسیه را تأمین مالی می‌کنند.

با اعلام این تحریم‌ها، دارایی‌ این دو نهاد در امریکا مسدود و افراد از معامله با آن منع شده است.

دولت بایدن هم‌چنان تحریم‌ها علیه پنج نخبه روسی را که به کاخ کرملین مرتبط هستند، اعلام کرده است.

جو بایدن در یک نشست خبری گفته است که دست روسیه را از خدمات مالی و اعتباری غرب کوتاه می‌کند.

این در حالی است که تنش‌ها میان امریکا و متحدان غربی‌اش با روسیه بر سر مسئله اوکراین و استقرار نیروهای روسی در مرز با اوکراین افزایش یافته است.

تحریم‌ها علیه نظام مالی روسیه؛ پروژه نورد استریم2 معلق شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد