خروج«بد»امریکا-از-افغانستان-پوتین-را-در-باره-اوکراین-جسور-کرده‌است

رییس جمهور پیشین امریکا گفته است که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه پس از مشاهد خروج آشفته امریکا از افغانستان جسور شده تا به اوکراین حمله کند.

به گزارش افغان نیوز؛ دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین امریکا روز شنبه(23 دلو) در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفته است که اگر او در کاخ سفید می‌بود، امریکا در این موقعیت قرار نمی‌گرفت.

ترامپ می‌گوید که مقصر این وضعیت دولت بایدن است و آن را به خروج امریکا از افغانستان گره می‌زند. به گفته او چین و روسیه هر دو به دقت نحوه خروج امریکا از افغانستان را زیر نظر داشتند.

جدول‌بندی خروج نیروهای امریکا از افغانستان که در زمان قدرت ترامپ در توافق‌نامه دوحه درج شده اما؛ او گفته است که چین و روسیه ناتوان‌ترین عقب‌نشینی در تاریخ هر ارتشی را تماشا کردند.

رییس جمهور پیشین گفته که پوتین می‌خواست برای مدتی مذاکره کند اما؛ زمانی که خروج از افغانستان را تماشا کرد، جسارت پیدا کرد.

ترامپ خروج از افغانستان را «بد و بی‌کفایت» توصیف کرد و مدعی شد که ۸۵ میلیارد دالر تجهیزات در افغانستان باقی مانده است.

این در حالی است که ساعاتی پیش از مصاحبه دونالد ترمپ، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید از امریکایی‌ها خواست که از اوکراین خارج شوند.

وزارت خارجه امریکا دستور تخلیه سفارت این کشور را در کی‌یف، پایتخت اوکراین صادر کرد. مقام‌های امریکایی و غربی هشدار داده‌اند که روسیه ممکن است هر لحظه‌ای به اوکراین حمله کند.

روسیه بیش از ۱۰۰ هزار نیروه در مرز با اوکراین مستقر کرده ولی؛ داشتن هر نوع برنامه برای حمله به این کشور را رد می‌کند.

خروج«بد»امریکا از افغانستان پوتین را در باره اوکراین جسور کرده‌است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد