هیئت-نفری-طالبان-به-سویس-رفت

لطیف الله حکیمی، رییس کمیسیون تصفیه وزارت دفاع امارت اسلامی طالبان در راس یک هیات ده نفری، برای سفر یک هفته‌یی عازم سویس شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری ATS سوئیس، گزارش داده است که لطیف الله حکیمی، رییس کمیسیون تصفیه وزارت دفاع طالبان در راس این هیات ۱۰ نفری قرار دارد.

بنیاد فراخوان جنیوا (The Geneva Call)  که برای محافظت از غیر نظامیان در جریان منازعه فعالیت می کند، از روز دوشنبه تا جمعه میزبان هیات طالبان در عقب در های بسته است.

این هیات طالبان قرار است با مقام های سوئیسی و سایر مقام های اروپایی و صلیب سرخ بین المللی ملاقات کند. اما وزارت خارجه سویس تاکید کرده که حضور هیات طالبان در آن کشور به معنی به رسمیت شناختن رژیم طالبان نیست.

بنیاد فراخوان جینوا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که درگیری‌های مسلحانه گذشته، همه گیری کووید۱۹ و پیامدهای اجتماعی‌ – اقتصادی آن، و آب و هوا به ویژه سرمای زمستان، این کشور را با یک وضعیت اضطراری پیچیده مواجه کرده است.

در این اعلامیه آمده است که امروز ۲۳ میلیون افغان با خطر سوء تغذیه مواجه است و ۹۷ در صد جمعیت آن زیر خط فقر زندگی می کند.

فراخوان ژنیو گفته است که به دلیل وضعیت کنونی در افغانستان از این هیات طالبان در یک کنفرانس دعوت کرده است تا در مورد وضعیت کمک های بشر دوستانه، حفاظت از غیر نظامیان، دسترسی مردم به خدمات صحی، ماین های تعبیه شده و مواد منفجر ناشده، بحث و گفتگو صورت بگیرد.

سفر هیات طالبان یک هفته پس از آن به ژنیو صورت گرفته که امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجهٔ طالبان، هفتهٔ گذشته در مصاحبه با خبرگزاری فرانس‌پرس گفت که طالبان احساس می کنند که به هدف به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعۀ بین المللی نزدیک تر می شوند.

تا حال هیچ کشوری حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است، اما سرپرست وزارت خارجۀ طالبان گفته است که آنان به آهستگی مورد قبول جامعهٔ بین المللی قرار می گیرند.

هیئت 10 نفری طالبان به سویس رفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد