تدابیر-ویژه-برای-تامین-امنیت-لویه‌جرگه-مشورتی-صلح

مسوولین ارگان های امنیتی و دفاعی کشور به رئیس جمهور اطمینان دادند که بخاطر برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح در فضای امن و مطمئن، تدابیر لازم امنیتی را روی دست دارند.

به گزارش افغان نیوز: در جلسۀ شورای امنیت ملی که روز گذشته تحت ریاست محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور در ارگ برگزار شد؛ مسئولین نهادهای امنیتی و دفاعی، گزارش شان را در مورد وضعیت عمومی امنیتی کشور به ویژه تامین امنیت لویه جرگه مشورتی صلح، ارائه کردند.

در اعلامیه ارگ آمده است که رئیس جمهور غنی پس از استماع گزارش های متذکره، در خصوص تامین امنیت لویه جرگه مشورتی صلح و اشتراک کنندگان آن، به مسئولین مربوطه هدایات لازم داد.

در مقابل، مسئولین ارگان های امنیتی و دفاعی به رئیس جمهور اطمینان دادند که بخاطر برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح در فضای امن و مطمئن، تدابیر لازم امنیتی را روی دست دارند.

برای برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح که قرار است روز جمعه، هفدهم اسد، در کابل برگزار شود، ۳۳۰ میلیون افغانی بودجه در نظر گرفته شده است.

حکومت هدف از برگزاری این جرگه را تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت ۴۰۰ زندانی طالبان که بحث رهایی آن‌ها به یک مناقشه تبدیل شده است، عنوان می‌کند. هم‌چنان مسایل مرتبط به صلح نیز در این جرگه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

این درحالی است که اعضای مجلس نمایندگان می‌گویند که برگزاری لویه جرگه مشورتی در واقع نوعی کنار زدن نهادهای چون شورای ملی و احزاب سیاسی بوده و حکومت تلاش دارد تا قوانین نافذه و مخصوصا قانون اساسی کشور را نادیده بگیرد.

تدابیر ویژه برای تامین امنیت لویه‌جرگه مشورتی صلح

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد