تدابیر-ویژه-حکومت-برای-تامین-امنیت-مراسم-محرم

وزارت امور داخله کشور هم‌زمان با فرا رسیدن ماه محرم و آغاز مراسم عزاداری، اعلام نموده که برای تامین امنیت مساجد، تکیه خانه‌ها و دهه‌ی محرم تدابیر ویژه‌ امنیتی روی دست گرفته شده‌ است.

به گزارش افغان نیوز: طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله کشور، امروز شنبه( 1، سنبله ) در یک گفتگوی تلفنی به خبرنگار افغان نیوز گفت که برنامه جامع امنیتی برای تامین امنیت مراسم عزاداری ماه محرم در سراسر کشور تدوین شده و به همکاری مردم اجرایی خواهد شد.

آقای آرین بیان کرد، مردم افغانستان اطمینان داشته باشند که در همه‌ی مساجد و حسینیه‌های کشور که آیین عزاداری برگزار می‌شود، نظامیان افغان از جمله نیرو‌های پولیس امنیت آن را تامین می‌کنند.

در همین حال، محمد یعقوب حیدری، والی کابل و رئیس کمیته اضطراری مقابله با کرونا گفته است که برای تامین امنیت و ضدعفونی کردن " 530 " مسجد و حسینیه، تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده است.

به گفته مسئولان، تامین امنیت عزاداری‌های محرم در کابل مانند سال‌های گذشته با مشارکت مستقیم مردم خواهد بود و افراد مسلح محلی با حمایت نیروهای امنیتی نگهبانی از مراسم‌ را برعهده دارند.

از سوی هم، وزارت صحت عامه از شهروندان این کشور خواسته است که مراسم محرم را در فضای باز و با رعایت مسائل صحی  برگزار کنند.

اکمل سمسور، سخنگوی وزارت صحت عامه کشور می‌گوید، مواد ضدعفونی در اختیار عزاداران قرار داده می‌شود و شرکت‌کنندکان در مراسم باید از ماسک استفاده کنند.

این درحالی است که گرامی داشت از دهه‌ی محرم در افغانستان، همه ساله با تهدیدات انتحاری و انفجاری روبه‌رو بوده است، این تهدیدات هم‌زمان با ظهور داعش و گروه های دیگر تروریستی در کشور بیش از هر زمانی دیگر افزایش یافته است.

تدابیر ویژه حکومت برای تامین امنیت مراسم محرم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد