تداوم-جنگ-توسط-طالبان؛-ایجاد-مشکل-برای-غیر-نظامیان

سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان عدم تداوم آتش‌بس از سوی طالبان را تاسف بار خواند و افزود که انتخاب راه جنگ تنها غیر نظامیان را با مشکل و چالش جدی روبه‌رو می‌سازد.

به گزارش افغان نیوز: تدامیچی یاماموتو، نماینده سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان در نشست‌ روز سه‌شنبه ۲۶ جون در نیویارک، گفت: خیلی برایش تأسف بار است که طالبان به آتش‌بس ادامه ندادند زیرا برای‌شان یک فرصت بود تا خشونت‌ها را کاهش دهند و انتخاب راه جنگ تنها غیر نظامیان را با مشکل و چالش جدی روبه‌رو می‌سازد.

هم‌چنان محمود صیقل نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد در نشست دیروز گفت که آتش‌بس با طالبان یک دستآورد حکومت بود و باید در سطح جهان از آن حمایت شود.

اما آقای صیقل افزود، برای پیروزی تلاش‌های صلح در افغانستان باید چند مورد در نظر گرفته شوند: "موفقیت پروسه صلح به چند عامل وابسته است. باید اتحاد ما تقویت شود. باید مردم را از هر مرحله پروسه آگاه سازیم و از هر آتش‌بس و هر گفتگو در آینده اطمینان حاصل شود. از پلان عمل پاکستان و افغانستان برای صلح و همبسته‌گی اطمینان وجود داشته باشد و برای تقویت اجماع منطقه‌ای و جهانی در تلاش‌های بین‌المللی در افغانستان کار شود."

قابل ذکر است که در نشست سه‌شنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد، نماینده‌های چین، روسیه، فرانسه و سایر کشورها، از آتش‌بس مؤقت در افغانستان ستایش کردند و گفتند که جنگ به هیچ صورت راه حل بحران شده نمی‌تواند.

تداوم جنگ توسط طالبان؛ ایجاد مشکل برای غیر نظامیان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد