تروریستان-خارجی-در-ولایت-زابل-فعالیت-دارند

بسم‌الله افغان‌مل والی ولایت زابل می‌گوید؛ تروریستان از کشورهای آسیای مرکزی در بعضی ولسوالی های این ولایت فعالیت دارند.

به گزارش افغان خبر؛ بسم‌الله افغان‌مل والی ولایت زابل اعلام کرده است که گروه‌های تروریستی خارجی مرتبط با داعش و گروه طالبان در ولسوالی‌های «خاک‌افغان»، «ارغنداب» و «دایچوپان» فعالیت مسلحانه می‌کنند.

افغان‌مل افزوده است؛ این گروه‌های تروریستی پایگاه‌های ثابتی ندارند و جنگجویانی از کشورهای تاجیکستان، ازبکستان و سایر کشورهای آسیای مرکزی نیز در میان این گروه‌ها حضور دارند.

غلام‌ جیلانی‌ فراهی معاون عملیاتی فرماندهی پولیس ولایت زابل نیز گفته است؛ گزارش‌های به دست آمده نشان می‌دهد که بیش از 300 خانواده جنگجویان خارجی در ولسوالی‌های یاد شده مستقر شده‌اند و ممکن است تا سال آینده به ولایت‌های ارزگان، غزنی، پکتیا، و پکتیکا نیز نفوذ کنند.

والی زابل بیان داشته است؛ آمار دقیقی از از تعداد این تروریستان در این ولایت در دست نیست.

عبدالقادر قلاتوال نماینده ولایت زابل در پارلمان چندی قبل گفته بود که در این اواخر خانواده‌های از اتباع خارجی از وزیرستان شمالی و جنوبی در برخی از ولسوالی‌های این ولایت به ویژه در ولسوالی خاک‌افغان مستقر شده‌اند که تهدیدی برای مناطق شیعه‌نشین در ارزگان و «هزاره‌جات» محسوب می‌گردند.

این در حالی است که قبل از این نیز «جان نیکلسون» فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان گفته بود که از میان 98 گروه تروریستی در جهان، حدود 20 گروه آن در مناطقی از افغانستان و پاکستان فعالیت دارند.

تروریستان خارجی در ولایت زابل فعالیت دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد