تروریستان-در-امر-ایجاد-پایگاه-نظامی-در-افغانستان-ناکام-شدند

سخنگوی وزارت دفاع ملی می‌گوید؛ تروریستان می‌خواستند که در افغانستان یک پایگاه تروریستی مرکزی ایجاد کنند، اما با شجاعت نیروهای امنیتی ناکام شدند.

به گزارش افغان خبر؛ تورن جنرال دولت وزیر سخنگوی وزارت دفاع ملی امروز (چهار شنبه 28 میزان) در برنامه ارائه کارکرد وزارت دفاع ملی طی دو سال گفت؛ پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان در سال 2014 تمام مسئولیت عملیاتی علیه گروه‌های مخالف دولت به دست نیروهای امنیتیافتاد که این نیروها با مشکلات زیادی مواجه شدند.

آقای وزیری گفت؛ دست آورد وزارت دفاع پس از سال 2014 میلادی ایجاد چهار لوای هوایی بوده است که این لواها در کابل، قندهار و شندند هرات وجود دارد و علیه دشمنان عملیات میکنند.

وزیری افزود؛ تروریستان پس از خروج نیروهای خارجی از این کشور میخواستند که یک پایگاه مرکزی تروریستی در افغانستان ایجاد کنند که با شجاعت و مبارزه نیروهای داخلی این هدف شان به شکست مواجه شد.

به گفته‌ی دولت وزیری؛ وزارت دفاع قبل از سال 2014 میلادی دارای کمبودی های چون (نبود تشکل، نبود توپچی، نبود تیم کشف، نبود قوای هوایی و نبود مخابرات در وزارت دفاع) بود، که در مدت دو سال همه‌ی این موارد فعال شده اند.

به گفته‌ی سخنگوی وزارت دفاع ملی؛ نیروهای امنیتی پس از خروج قوای خارجی از این کشور و به دوش گرفتن مسئولیت عملیات علیه مخالفین، تجربه کافی نداشتند و این یکی از مشکلات جدی سر راه قوای داخلی بود که با گذشت دو سال این مشکل برطرف شده است.

او افزود؛  دست آورد وزارت دفاع در مدت دو سال اخیر، ایجاد تیم انجینیری، ایجاد تیم استخبارات و ایجاد سیستم منظم ارتباطات بوده است که قبل از سال 2014 میلادی قوای امنیتی فاقد این تیم ها بودند.

وزیری گفت؛ در دو سال اخیر وزارت دفاع به گونه‌ی جدی با فساد اداری مبارزه کرده است و نتیجه مبارزه با فساد در یک سال اخیر بیش از 7 میلیارد افغانی صرفه جویی در مصارف نیروهای نظامی بود که این مقدار پول از قراردادها به دست آمده است.

همچنان وزارت دفاع در سال های گذشته برای بهبود وضعیت امنیتی و سرکوب مخالفان مسلح دو قوه ضربت در ولایات کابل و قندهار ایجاد کرده است که در موارد خاص از آنها استفاده میشود.

تروریستان در امر ایجاد پایگاه نظامی در افغانستان ناکام شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد