تروریستان-هیچ-برنامۀ-جز-کشتار-عامه-ندارند

ریاست اجراییه در پیوند به‌حوادث تروریستی امروز اعلام کرده که طالبان و گروه‌های همسوی‌شان با کلیت جامعۀ افغانستان سر ستیز و دشمنی دارند و هیچ برنامه‌یی جز کشتار عامه و جلوگیری از آبادی و آزادی افغانستان ندارند.

به گزارش افغان نیوز: اعلامیۀ ریاست اجراییه در پیوند به‌حوادث تروریستی در ساحۀ حوزۀ نهم امنیتی کابل:

تروریستان جبون و خداناشناس امروز باردیگر با حملات بزدلانه در ساحۀ حوزۀ نهم شهر کابل، جمعی از خبرنگاران و گروه‌های امدادرسان را به شهادت رسانیده و شماری دیگر را زخمی ساختند.

این حملات وحشیانه و مغایر با تمام موازین اخلاقی، انسانی و اسلامی را محکوم می‌کنیم. به قربانیان این رویداد غم‌انگیز بهشت‌برین، به زخمی‌ها شفای عاجل و به خانواده‌های شهدا صبر جزیل تمنا داریم.

شهروندان افغانستان در یک جنگ تحمیل‌شدۀ ظالمانه، سال‌هاست از سوی کشورهای مشخص و ابزارها و مزدوران‌شان مورد حمله قرار می‌گیرند.

تروریستان بدصفت در حملات امروزشان به‌گونۀ هدفمند غیرنظامیان، خبرنگاران و کمک‌رسان‌ها را مورد حمله قرار دادند. تروریستان با این حمله، آزادی بیان، مردم‌سالاری و رسانه‌های آزاد و بی‌طرف را هدف قرار دادند. آزادی بیان مهمترین دست‌آورد هفده سال گذشته است و صیانت و پاسداری از آن را وظیفۀ خود می‌دانیم.

حملاتی از این دست نشان می‌دهد که طالبان و گروه‌های همسوی‌شان با کلیت جامعۀ افغانستان سر ستیز و دشمنی دارند. به همین دلیل، به هیچ گروه و قشری رحم نمی‌کنند. دیروز حملاتی را در ولایت ننگرهار راه‌اندازی کردند. هفتۀ گذشته در مرکز ثبت احوال نفوس در غرب کابل، کودکان، زنان و مردان را هدف قرار دادند. این حملات ثابت می‌سازد که تروریستان هیچ برنامه‌یی جز کشتار عامه و جلوگیری از آبادی و آزادی افغانستان ندارند.

اما این حملات بزدلانه، عزم ما را برای مقابله با تروریستان و حامیان‌شان جزم‌تر می‌سازد. مردم افغانستان همواره ثابت کرده‌اند که تسلیم حوادث و رخدادهای این چنینی نمی‌شوند.

پس از وقوع حوادث امروز، به مسوولان امنیتی و نهادهای صحی در کشور هدایت داده شده است که از تمام امکانات دست داشته به خاطر درمان زخمی‌ها و رسیده‌گی به خانواده‌های قربانیان استفاده نمایند.

تروریستان هیچ برنامۀ جز کشتار عامه ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد