تشدید-حملات-طالبان-بر-مناطق-گرمسیر-ولایت-دایکندی

شماری از اعضای شورای ولایتی دایکندی می گویند؛ با سرد شدن هوا، حملات تهاجمی طالبان نه تنها کاهش نمی یابد بلکه در مناطق گرمسیر این ولایت شدت خواهد یافت.

به گزارش افغان نیوز: سید ذکریا هاشمی عضو شورای ولایتی دایکندی به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ حملات طالبان در ولسوالی های میرامور و پاتو به دلیل این که در فضل زمستان مسیرهای صعب العبور دارد، کاهش می یابد؛ اما مناطق گرمسیر مانند ولسوالی کجران به شدت زیر تهدید بلند امنیتی قرار دارد.

آقای هاشمی از نبود امکانات برای نیروهای امنیتی و پولیس ملی شکایت کرده علاوه نمود که طالبان با سلاح های سنگین و قویتری نسبت به نیروهای امنیتی تجهیز هستند و این موضوع باعث نگرانی مردم ولایت دایکندی شده است.

در همین حال سهراب علی اعتمادی عضو دیگر شورای ولایتی دایکندی با تایید این اظهارات خاطر نشان ساخت که مردم با نیروهای امنیتی همدست می باشند، زیرا با وجود تجهیزات نظامی طالبان، هنوز این گروه موفق به سقوط این ولایت نشده است.

این عضو شورای ولایتی دایکندی علاوه کرد که طالبان با سلاح های سنگین و مهمات همچون تانک و ذره مجهز هستند و راکت های نیروهای امنیتی به این تانک ها تاثیری ندارد.

آقای اعتمادی گفت که طالبان همواره تلاش می کنند تا مردم را از همسوی و همدستی با دولت باز دارند اما مردم سنگرها را خالی نمی کنند و با عقاید طالبان مخالفت می روزند.

وی هشدار می دهد؛ در صورتی  که این وضعیت طولانی شود و حکومت مرکز توجهی به ناامنی های این ولایت نداشته باشد، مردم افغانستان شاهد فاجعه بزرگ در ولایت دایکندی خواهند بود.

این نماینده مردم در شورای ولایتی دایکندی اظهار داشت؛ مردم دیگر طرفدار خشونت، بی سوادی و بی کاری نمی باشند به همین دلیل طالبان نتوانسته اند میان مردم و دولت تضاد ایجاد کنند.

او گفت که از سوی هم دایکندی با ولایت های ناامن غور، ارزگان و هلمند هممرز می باشد که تاثیر مستقیم بر ناامنی های این ولایات دارد.

تشدید حملات طالبان بر مناطق گرمسیر ولایت دایکندی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد