تظاهرات-مردم-بدخشان-سر-از-خشونت-درآورد

راهپیمایی باشنده‌گان بدخشان در اعتراض به افزایش ناامنی، عدم دسترسی به آب و برق در این ولایت به خشونت کشیده شده است. 

به گزارش افغان نیوز، شماری از باشنده‌گان بدخشان، امروز (سه‌شنبه، ۱۸ جوزا) در پیوند به افزایش ناامنی‌ها، قطع شبکۀ آب‌رسانی و افتتاح‌نشدن بند برق شورابک، تظاهرات کرده‌اند؛ اما وقتی به دروازۀ ساختمان مقام ولایت رسیدند، نیروهای امنیتی مانع آنان شده و تظاهرات به خشونت کشیده شد.

مسوولان محلی در بدخشان می‌گویند که شماری از باشندگان شهر فی‍‌ض‌آباد مرکز این ولایت، به دفتر والی هجوم آورده و چند شعبه مقام ولایت را به آتش کشیده‌اند.

نیک محمد نظری سخنگوی  ولایت بدخشان می‌گوید که بیش از 2 هزار قطعه عرایض مردم بیجا شده که جهت طی مراحل خواست‌های آنها به ولایت رسیده بود، همه سوخته اند.

آقای نظری به رسانه‌ها گفته که این شهروندان، تجهیزات ترانسپورتی ولایت را نیز تخریب کرده و می‌خواستند از دیوار ولایت داخل دفتر ولایت شده و بالای کارمندان حمله کنند که در واکنش به این اقدام غیر قانونی، نیروهای امنیتی چند فیر هوایی انجام داده اند.

در همین حال، معترضان می‌گویند که در نتیجه تیراندازی نیروهای امنیتی بالای آنان،‌ سه نفر کشته و 24 تن دیگر زخمی شده‌اند.

اما سخنگوی ولایت بدخشان با رد این ادعا می‌گوید که این افراد توسط  شلیک نیروهای امنیتی زخمی نشده اند بلکه توسط پرتاب سنگ و چوب خودشان زخمی شده‌اند.

این درحالی است که از نزدیک به دو هفته شبکۀ آب آشامیدنی شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان دچار مشکل فنی شده و مردم به‌دلیل نبود آب آشامیدنی، با مشکل جدی روبه‌رو هستند.

تظاهرات مردم بدخشان سر از خشونت درآورد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد