تعهد-امریکا-برای-شکست-نهایی-داعش-پابرجاست

وزیر خارجه امریکا طی یک گرد همایی اعلام نمود که تعهد کشورش برای شکست نهایی داعش پابرجاست و خروج نیروها از سوریه تنها یک تغییر تاکتیکی است.

به گزارش افغان نیوز: مایک پومپئو، وزیر خارجه امریکا در میان نمایندگان بیش از 70 کشور که در ائتلاف جنگ علیه داعش در واشنگتن گردهم آمده بودند، گفت: تعهد امریکا برای شکست نهایی داعش پابرجاست و خروج نیروهای امریکایی از سوریه تنها یک تغییر تاکتیکی است.

وی گفت؛ جنگی که امریکا وارد آن شده با خروج از سوریه به پایان نمی‌رسد و خروج سربازان امریکایی از این کشور تنها یک مرحله تازه از یک جنگ کهنه است.

آقای پومپئو اظهار داشت که جهان وارد دوره ای تازه از جهاد غیر متمرکز شده و از کشورهای عضو ائتلاف خواست تا سریعا با فراهم کردن کمک های مورد نظر آمریکا تلاش‌های این کشور را در جنگ با داعش تقویت کنند.

پومپئو از این کشورها خواست تا بودجه بیشتری در اختیار این ماموریت بگذارند و در عین حال تروریستان داعشی را که از این کشورها در سوریه جنگیده و دستگیر شده اند را در دادگاه‌های خود محاکمه کنند.

همزمان دونالد ترامپ در همین گردهمایی گفت که داعش سرزمین های خود را از دست داده و اکنون خلافت آن تار و مار شده است.

با این حال او افزود که "بخش های کوچکی از داعش هست که ممکن است خیلی خطرناک باشد و جنگجویان خارجی نباید به آمریکا دسترسی پیدا کنند."

رییس جمهوری امریکا ماه دسامبر با اعلام تصمیمش برای خروج نیروهای امریکایی از سوریه باعث شوک گسترده شد. با این حال پس از استعفای شماری از مقام های دولت در این ارتباط و انتقاد شدید جمهوری خواهان و متحدان امریکا، از سرعت این عقب نشینی کم کرد.

آقای ترامپ در کنفرانس روز گذشته گفت: داعش تقریبا تمامی اراضی تحت تصرف خود را از دست داده و نهایتا تا هفته آینده رسما اعلام می شود که 100 درصد خلافت داعش از میان رفته است.

رییس جمهوری امریکا گفت؛ هیچ کس نمی توانست به سرعتی که او در شکست داعش پیش رفته این کار را انجام دهد با این همه تاکید کرد هنوز بخش های کوچکی از داعش مانده که می تواند خطرناک باشد.

این درحالی است که تنها یک روز پیش از این کنفرانس ژنرال ژوزف وتل، رییس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش امریکا نیز به اعضای کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا گفت؛ داعش توان بسیج دوباره نیروها و امکاناتش را دارد.

تعهد امریکا برای شکست نهایی داعش پابرجاست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد