تعهد-حکومت-بر-محاکمه-کردن-عاملان-حملات-تروریستی

رییس جمهور غنی می‌گوید که حکومت متعهد است تا عاملان حملات تروریستی را در کشور محاکمه کند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور روزگذشته(سه‌شنبه، 28 ثور) در نشست هیأت اعزامی افغانستان به هالند برای مذاکره با دیوان کیفری بین‌المللی گفت که حکومت متعهد به محاکمه عاملان حملات تروریستی در کشور است.

اشرف غنی، در این نشست تاکید کرد که باید ظرفیت سکتور عدلی و قضایی برای بررسی پرونده‌های جرایم ملی و بین‌المللی ارتقا یابد و نهادهای عدلی و قضایی، هماهنگی خود را در این زمینه بیشتر کنند.

آقای غنی افزود که باید همکاری‌ها با دیوان کیفری بین‌المللی ادامه یابد و از این پس «جنایات بشری» و «حملات تروریستی» بر مردم افغانستان بدون تعقیب نخواهد ماند.

او تاکید کرد که حکومت افغانستان به همکاری دیوان کیفری بین‌المللی، جنایات بشری را در موارد مثل رویدادهای تروریستی پل‌علم لوگر و لیسه سیدالشهدای برچی، بی‌پاسخ نمی‌گذارد و عاملان آن را محاکمه می‌کند.

در نشست رییس جمهور با هیأت اعزامی افغانستان که در راس آن حنیف اتمر، وزیر خارجه قرار داشت، گزارش داده که دیوان کیفری بین‌المللی با بررسی شماری از پرونده‌ها توسط حکومت افغانستان موافقت کرده است.

این در حالی است که در حمله بر مکتب سیدالشهدا در غرب کابل و داوطلبان کانکور در لوگرصدها تن از دانش آموزان دختر و پسر کشته و زخمی شدند. خانواده قربانیان مکتب سیدالشهدا حمله بر دانش آموزان این مکتب را مصداق عینی نسل کشی دانسته و نهادهای بین‌المللی خواستار پیگیری آن شده است.

تعهد حکومت بر محاکمه کردن عاملان حملات تروریستی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد